„Období, kdy zaznamenáváme zvýšený prodej zmrzlin, se každým rokem nepatrně posouvá blíže k zimním měsícům. Letos jsme zaznamenali nárůst již na jaře, které bylo extrémně teplé,“ informovala Veronika Kordová, nákupčí oddělení mražených výrobků Tesco Stores ČR a. s. Mezi nejvíce prodávanými mraženými pochoutkami vede tvarohový Míša s čokoládovou polevou a za ním je na druhém místě jahodový Mrož. „Ano, prodej rozhodně stoupl. Nejvíce se prodávají Míša, Mrož nebo ruská zmrzlina. Děti mají nejraději vodové zmrzliny,“ potvrdila vedoucí mostecké večerky Miroslava Štecherová. Lidé jsou, co se chutí týká, konzervativní. Nejoblíbenější příchutí zmrzlin stále zůstává čokoládová a vanilková. V jarních a letních měsících lidé kupují nejvíce takzvané nanuky. Hypermarkety mohou nabídnout svým zákazníkům až 200 druhů zmrzlin. Mostecké večerky a drobnější obchody sice nemohou konkurovat tak širokou nabídkou, zato jsou více dostupné díky svému umístění a lidem proto stačí obvykle jen vyběhnout na ulici. Prodej v mosteckém Tescu stoupl s příchodem letních veder o 20 procent. Ceny v jednotlivých obchodech se od sebe tolik neliší. Například Míša se prodává v Tescu za 9,50 korun a v Albertu za 9,90 korun.