„Letošní zima dává silnicím zabrat. Pracovníci Technických služeb města Mostu proto už nyní začali s opravami výtluků. Průběžně opravují mostecké ulice. Opravovat silnice v tomto ročním období je možné díky použití studené asfaltové směsi, která se v tloušťce 2,5 až 5 cm navrství do výtluku, u větších děr se položí dvě vrstvy na sebe. Takto dočasně opravené výtluky vydrží několik měsíců, ale na méně frekventovaných místech to může být jeden až dva roky,“ uvedla tisková mluvčí města Mostu Alena Sedláčková. Vedení města letos na záplatování silnic stejně jako v loňském roce vyčlenilo 5,5 milionu korun.

Pětimilionovou sumu na opravy komunikací dá i sousední Litvínov. „Letošní zima se opět podepsala na stavu komunikací v Litvínově. Víme, že se s výtluky nepotýkáme sami, ale je to obecný problém v celé naší republice. Situaci máme zmapovanou. V nejnutnějších případech jsme již přistoupili k opravám směsí, která se dá použít i za mrazu. V ostatních případech počkáme na vhodné počasí a budeme opravy komunikací řešit dodavatelsky na základě výběrového řízení. Máme na to připraveno přibližně pět milionů korun,“ říká místostarosta Litvínova Karel Linhart.

Méně soli, lepší komunikace

Naopak Mezibořští prý problémy se špatným stavem vozovek nemají. Podle vyjádření tamního vedení města se ani po třeskutých mrazech letošní zimy, které ničily komunikace po celém území České republiky, na mezibořských silnicích neobjevily nepříjemné a nebezpečné díry a výtluky.

Obleva prý v polovině ledna odhalila povrch mezibořských vozovek ve stejně dobrém stavu, jako byly před začátkem zimy. „Stav mezibořských komunikací není sice stoprocentní, ale zatím jsme spokojeni. Hned, jak to počasí dovolí, začneme s opravami. Žádné nebezpečné díry a výtluky, které by ohrožovaly řidiče, ale zatím na našich silnicích nejsou,“ ujistil starosta Meziboří Petr Červenka.

Bez ohledu na počasí jsou pracovníci mezibořských technických služeb připraveni díry v co nejkratším termínu odstranit. „Máme pro takové případy připravenou studenou balenou směs, kterou lze použít i v zimním období. Zatím jsme ale žádný nebezpečný výtluk během letošní zimy nemuseli opravovat. K silnicím jsme se během zimy chovali šetrně. Méně jsme používali sůl a častěji jsme plužili a sypali štěrkem,“ doplnil vedoucí technických služeb Pavel Esop.