Občané obcí, kterých se zrušení tratě dotkne již několik týdnů sepisují petici proti tomuto zásahu. „K dnešnímu dni máme asi 500 podpisů. Petic se sepisuje několik. Já jsem začal před několika dny,“ řekl ve středu Deníku jeden z iniciátorů Jaroslav Dušek. Petici chtějí občané odevzdat na schůzi krajského zastupitelstva ve středu 26. září hejtmanovi Ústeckého kraje Jiřímu Šulcovi.
„Lidé jsou proti zrušení trati. Podle občanů autobusová doprava nenahradí dosavadní vlakové spojení. Nyní provádíme průzkum, kolik lidí na této trase jezdí,“ sdělil starosta Obrnic Stanislav Zaspal.
Petice má podle iniciátorů upozornit na důležitost železniční dopravy jak pro místní obyvatele, tak pro turisty, kteří zrušením trati ztratí možnost pohodlného cestování v regionu. Hejtman Jiří Šulc již dříve řekl, že kraj bude dotovat jen jeden druh dopravy. Na tom, zda takzvanou základní dopravní obslužnost bude vykonávat vlak či autobus, se budou muset dohodnout do konce příštího roku starostové obcí ležících na železničních tratích.
Podle iniciátorů petice je trať podél Chráněné krajinné oblasti České Středohoří jednou z nejkrásnějších v Čechách a má obrovský význam pro místní turistiku, a tím i pro podnikání v regionu. Rušení vlakových spojů je podle nich krok špatným směrem a není v souladu s mezinárodním trendem ve veřejné dopravě.
Proti tomu mají občané ze Skršína na zrušení vlakové trati jiný názor. „Pokud zůstane četnost spojení stejná jako je doposu, bude podle občanů Skršína autobusové spojení lepší. Autobus jim zastaví v obci, mnohdy přímo na náměstí, kdežto na nádraží musí často až na konec obce,“ sdělil starosta obce Skršína Zdeněk Novotný.
Podle Šulce jezdí do mnoha měst a obcí až trojí dotovaná doprava – železnice, autobusy nebo místní dopravní podniky. To podle něj odporuje evropským předpisům.