„Prvně by se měla týkat integrované dopravy v kraji, takzvaných zelených autobusů. Otázka vlaků je složitější, tam je nutno jednat s Českými drahami," vysvětluje Malý s tím, že celorepubliková Rada seniorů už se svým záměrem „jízdného gratis" seznámila ministra dopravy. Zatím ovšem bez úspěchu.

Alois MalýZdroj: DENÍK„Osobně bych to přivítala. Lidé se tady dost starali, aby se sever naší země osídlil a kraj vzkvétal. Teď jsou staří a když jim kraj nemůže dát nic jiného, tak alespoň tu dopravu zadarmo," myslí si seniorka Milena Černá.

Jízdné MHD v krajských městech je pak v kompetenci městských zastupitelstev. Malý připomíná situaci v Mostě, kde zastupitelstvo bezplatné jízdné prosadilo a senioři od 65 let a děti tam zdarma už jezdí - více ZDE. Zda záměr projde i v Ústeckém kraji, ukáží až volby a nové složení krajského zastupitelstva.

„Senioři a děti si to zaslouží. Kraj vydává miliony na někdy naprosto zbytečné věci, tak by neměl být problém sehnat pár korun na úhradu jízdného," doplnil Malý, mostecký zastupitel za Severočechy Most, kteří městu vládnou.

Podle mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělové se s oficiální žádostí či s žádostí o jednání k bezplatnému jízdnému krajská Rada seniorů na kraj neobrátila. „Tyto informace máme převážně z médií. Již jsme se ovšem tomuto tématu několikrát věnovali. Podle odhadů by na ztráty dopravců musel Ústecký kraj zaplatit ročně zhruba 85 milionů korun. S těmito výdaji se v tuto chvíli v rozpočtu nepočítá," informovala Dosedělová.