I když vedení města již dříve avizovalo, že s placeným stáním skončí, nestane se tak. Kdo má zájem, může si za vyhrazené parkování platit i v příštím roce. Nové značky naštěstí přibývat nebudou. Jak k tomu přijdou ti, na které placené parkovací místo nevybylo? Stejně se ptá i Mostečan František Kuda. „Vyhrazené placené parkovací stání je jen zdrojem konfliktů mezi lidmi a příležitostí pro městské strážníky, jak zkomplikovat někomu život,“ stěžuje si. Podle něj je sice vybírání poplatků za stání přínos pro město, ale ne pro většinu jeho občanů. „Ve městě jsou lesy značek! Ve značení je chaos, málokterá značka odpovídá dopravním předpisům svým provedením,“ poukazuje na situaci Kuda.

Zastupitel za sociální demokracii Josef Tancoš s hromadným rušením vyhrazených stání ve městě nesouhlasí. „Museli bysme zrušit i svoje u magistrátu, u městské policie, u bank, a dostali bysme se do problému,“ řekl. Ani vybrané poplatky nejsou podle něj zanedbatelné. Ve městě je kolem tří tisíc míst, za která motoristé úředníkům platí. Jedno stojí čtyři a půl tisíce korun na rok. To je dohromady třináct a půl milionu korun. František Kuda má i přes výhrady některých zastupitelů k jeho připomínce jasno: „Placené stání je nemorální, nese s sebou znaky diskriminace!

Nevzhlednost řady značek je podle Tancoše záležitostí technických služeb. „Je to otázka na technické služby, jestli by dokázaly značky srovnat, aby esteticky vypadaly dobře,“ míní. Vybrané peníze podle jeho dalších slov pomáhají motoristům, kteří nemají místa zaplacená, jinak. „Peníze jsme převedli na stavbu nových volných parkovacích ploch,“ uvedl.

Primátor Vlastimil Vozka (SMM) tvrdí, že problematika parkování není městu lhostejná. „Možnost úhrady za parkovací místo jsme prodloužili do roku 2009 na základě doporučení dopravní komise,“ vysvětlil. Magistrát tak prý získá několik měsíců navíc, aby se mohl vyřešením problémů s parkováním zabývat. Podmínky k parkování se totiž ve městě zlepšují pomaleji, než se očekávalo. Kritická situace je hlavně na sídlištích Liščí Vrch a Výsluní. Pomalu raritou je ulice Jaroslava Vrchlického. Modrých informativních značek je tam nepočítaně, kdo nemá parkoviště uhrazené, nemá šanci místo poblíž svého domu najít.

Co by mohlo řidičům pomoci? Jednou variantou je zrušení všech placených stání, tím by došlo k přirozenější cirkulaci automobilů. To by se líbilo i Františku Kudovi. „Z velké části jsou místa přes den volná. Jiná města tuto vymoženost již zrušila, jsou tam snad moudřejší zastupitelé? Asi ano,“ odpovídá si sám na řečnickou otázku.

V Mostě stále platí strategický plán, že parkování by řešily hlavně parkovací domy. Město pořád hledá soukromého investora, který by se na projektu podílel.

Řidičům má rovněž pomoci chystané parkoviště pro tři stovky aut u křižovatky pod hřbitovem (ul. Halase – Žatecká) a úprava třídy Budovatelů.