Výluka MHD odstartovala v polovině června. Termín jejího konce byl dlouho jen předmětem odhadů, nyní padlo konkrétní datum. „Dostali jsme příslib, že 22. září budou hotové zastávky, do 28. září křížení U Stovky. O dva dny později proběhne slavnostní otevření trati a 1. října začnou jezdit tramvaje," řekl Mosteckému deníku ředitel dopravního podniku Marcel Dlask.

Během rekonstrukce, jakou Mostecko nezažilo dvě dekády, dochází na území Mostu k opravě všech zastávek a hlavně tramvajového křížení U Stovky. Tyto operace má na starosti dopravní podnik. Magistrát pak vede opravy přednádražích prostor, zastávky u nádraží a tamního přestupního uzlu.
Kiosky později

Zatím jedinou zastávkou, která je dokončená, zůstává ta na konečné u Intersparu. Na všech zbývajících se stále pracuje. „Čeká se hlavně na zábradlí, jehož dodání má zpoždění. S ním to pak už půjde rychle," podotkl Dlask.

Jediné, co bude na tramvajové trati po 1. říjnu chybět, je informační systém. Takzvané kiosky obsahující jízdní řády MHD, vlaků i linkových autobusů budou na zastávkách později. „Při soutěži o jejich zhotovitele přišla řada odvolávání, tak jsme zakázku vyhlásili znovu. Instalace systému začne na jaře a skončit by měla v červnu," pokračoval Marcel Dlask s tím, že společnost v prosinci vyšle na koleje také novou nízkopodlažní tramvaj.

Celkové náklady na modernizaci se vyšplhaly na 270 milionů korun. Faktury z drtivé většiny uhradí Evropská unie prostřednictvím dotací. Stejnou cestou by Dlask rád získal finance na další velký plán. „Chtěli bychom opravit trať a zmodernizovat měnírny, co dodávají proud do trolejí. Všechno je staré 40 let. Je to ale zatím hudba budoucnosti. Chystáme se peníze získat z programu vyhlášeném pro období 2015 až 2020."