„Přestože naše společnost vlakové spojení v ÚK zatím neprovozuje, věříme, že krajské reprezentace si uvědomí přínosy, které by pro ně znamenalo vyhlášení soutěží na regionální dotované osobní vlaky. Jsme připraveni předložit nabídku, která bude pro kraj a jeho občany výhodnější, než je stávající provoz spojů zajišťovaný bez výběrového řízení Českými drahami (ČD). Cestující by se mohli těšit na lepší služby, moderní vlaky a výhodnější ceny jízdného," sdělil mluvčí RegioJet Aleš Ondrůj.

Krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek říká, že Kraj plánuje na regionální dopravu vyhlásit soutěž i v příštích letech. „V tuto chvíli hledáme vhodný způsob výběru uchazečů na provoz dopravy v našem kraji od roku 2019. Takzvaný systém dotovaných osobních vlaků již u nás ale funguje a je i součástí integrovaného systému dopravy Ústeckého kraje," podotkl Komínek.

České dráhy pak podotýkají, že jejich dosavadní služby jsou také velmi kvalitní. „Pohybujeme se na liberalizovaném trhu, České dráhy jsou připraveny s konkurencí o své zákazníky soupeřit. V regionální dopravě spolupracujeme úzce s Ústeckým krajem.

Vozidlový park v regionu se řadí k nejmodernějším v rámci celé České republiky," upřesnila mluvčí ČD Radka Pistoriusová s tím, že nyní se ČD zaměří na zlepšení komfortu na rychlíkových linkách. „Týká se to spojů do Berlína a Hamburku, které zastavují také ve stanicích v Ústeckém kraji, dále rychlíků Ústí – Litoměřice – Mělník – Kolín a Praha – Ústí – Karlovy Vary – Cheb," poznamenala mluvčí.

Co se týká žlutých autobusů, mezi Prahou a destinacemi v Ústeckém kraji provozuje RegioJet populární autobusovou linku Praha - Louny - Most - Chomutov - Jirkov, která jen v loňském roce přepravila 480 tisíc cestujících. „Autobusy jezdí v obou směrech v hodinovém intervalu a tato linka patří mezi nejrychleji rostoucí autobusová spojení RegioJet," informoval Aleš Ondrůj. Konkrétně v Ústí zastavují také spoje na mezinárodní autobusové lince RegioJet z Prahy do Osla.