Deníku to sdělil Jakub Ptačinský z ministerstva dopravy. Ministerstvo dopravy si u přepravců, převážně u Českých drah, objednává dálkovou železniční osobní dopravu. Tu zajišťují hlavně rychlíky a spěšné vlaky. Osobní vlaky pak u dopravců objednávají kraje, v případě okresu Most je to Ústecký kraj.
Změny v jízdním řádu Českých drah se chystají od 14. prosince.

„Významně budou posíleny trasy Chomutov – Praha a Most – Plzeň,“ uvedl Jakub Ptačinský. Denně nyní jezdí do Plzně rychlíky po čtyřech hodinách – v tzv. taktu s pravidelnými časy odjezdů. Od prosince by se měl interval zkrátit na dvě hodiny.

V prosinci dojde ke změnám i na dalších tratích. Například úplně přestane jezdit rychlík Bezdrev z Mostu přes Louny, Rakovník do Českých Budějovic. „Důvodů pro zrušení rychlíku Bezdrev je několik. Kromě nevytíženosti této soupravy jde hlavně o zavádění nové trasy spojů na trase Praha – Příbram – Písek – České Budějovice. Kvůli těmto změnám se již pro Bezdrev nepodařilo najít vhodnou trasu,“ vysvětlil J. Ptačinský.

„Dojde ale k posílení právě počtu rychlíků z Mostu do Plzně, kde bude čekat spoj do Českých Budějovic. Jízdou rychlíkem na trase Most – Plzeň – České Budějovice ušetří cestující zhruba hodinu času jízdy oproti Bezdrevu,“ dodal.