Záměr nyní kvůli posuzování vlivu stavby na životní prostředí zveřejnil krajský úřad. Vyplývá z něj, že měnit se bude 12 kilometrů kolejí na jedné trati, opravovat se budou dva mosty, dalších devět se bude sanovat a zásah čeká také devět propustků.

Kompletní rekonstrukce trati z Chabařovic do Bohosudova a odtud do Teplic zahrnuje také opravu samotné železniční stanice Krupka - Bohosudov. "Stanice Chabařovice a Teplice součástí stavby nejsou. Co se týče druhé traťové koleje v úseku Bohosudov - Teplice, ta již byla rekonstruována v letech 2008-2009, proto dojde pouze k drobným úpravám její polohy a rekonstrukci mostů," uvedl Illiaš.

V současnosti vlaky jezdí mezi Chabařovicemi a Teplicemi rychlostí 80 až 110 kilometrů v hodině, po opravách se rychlost zvýší na 120 až 135 kilometrů v hodině. "Předpokládaná úspora jízdní doby osobní dopravy v řešeném úseku bude asi jedna minuta," řekl mluvčí.

Peníze na nákladnou investici by chtěl správce trati získat mimo jiné z fondů Evropské unie. S realizací stavby přípravná dokumentace počítá v období od března 2019 do června 2021.

Práce budou postupovat po etapách s jednokolejným provozem. Zřejmě tak nebude nutné zajišťovat náhradní autobusovou dopravu. Vlaky budou jezdit po jedné koleji a v místě prací pomaleji, tedy rychlostí asi 50 kilometrů v hodině. "Předpokládaná zpoždění vlaků osobní dopravy se budou pohybovat v rozmezí pět až deset minut," zmínil Illiaš.

Nejnáročnější bude kromě rekonstrukce stanice Bohosudov zřejmě výstavba nového podjezdu v Teplicích v ulici Emilie Dvořákové, který nahradí stávající přejezd. "Do nového podjezdu bude zároveň převedena trolejbusová doprava ze stávajícího nevyhovujícího podjezdu, který bude ale nadále využíván pro pěší, případně pro vedení inženýrských sítí," doplnil mluvčí.