Byla neděle 19.20 hodin. V tom okamžiku se k železniční stanici Bílina blížil osobní vlak 6869. Najel na neviditelnou překážku. Byla jí pneumatika na koleji vyztužená betonovými deskami s armaturou. To vše bylo zabalené do černé silonové bundy, aby nástraha nebyla na kolejích vidět. Byla to doslova past na vlak.
„Překážka byla položena na koleje, aby došlo k vykolejení vlaku. K tomu naštěstí nedošlo. Pouze po nárazu bylo zničeno spojení vzduchového potrubí a rozpojen napájecí kabel. Vlak automaticky zastavil. Jednalo se o klasickou soupravu složenou z lokomotivy a tří vagónů. Ve vlaku v tom okamžiku bylo asi 20 cestujících. Nikdo nebyl zraněn,“ uvedl Josef Kříž, přednosta regionálního inspektorátu bezpečnosti železniční dopravy ČD v Ústí nad Labem.
K útoku došlo na vlak jedoucí z Mostu do Děčína. Policie ihned zahájila vyšetřování. Jde o velmi znepokojivou událost, protože se jednalo o úmyslnou překážku na kolejích. Mohla vést k tragédii.
Došlo k záměrnému obecnému ohrožení. „Původně se objevila v neděli po jednadvacáté hodině zpráva, že v Bílině vykolejil vlak, ale nedošlo k tomu, protože se lokomotivě podařilo rozdrtit betonový panel. Tedy lokomotiva projela betonem a přes pneumatiku. Pokud by překážka byla v jiné poloze, mohla vychýlit lokomotivu z kolejí. Rychlost vlaku v okamžiku střetu mohla být kolem 40 kilometrů v hodině, protože vlak se blížil ke stanici. Pokud by nástraha byla umístěna na kolejích dál od stanice, vlak by na překážku vjel rychlostí až 80 kilometrů v hodině,“ dodal Kříž.
V osmdesátikilometrové rychlosti by vykolejení vlaku s nevinnými cestujícími a obsluhou vlaku bylo vysoce pravděpodobné.
František Roček, ČTK