Na Podkrušnohorské ulici v Litvínově, v místě křížení s Mezibořskou ulicí, vyroste nový most a v areálu koupaliště na Koldomě nová plavecká hala. Tohle je od loňska jisté. Dál už jsou ale otazníky.

Město teď musí vyřešit, jakým způsobem oba projekty zadá. Ve hře je pro Litvínov netradiční způsob v podobě architektonické soutěže, při které jde především o nápad. Druhou možností pak je klasické zadání veřejné zakázky formou otevřeného řízení.

Rozhodovat o tom budou zastupitelé na svém dubnovém zasedání, tedy příští týden ve čtvrtek. Lze předpokládat, že v obou případech se povede dlouhá diskuse. Nasvědčuje tomu i rozpolcenost městských radních.

V případě plavecké haly se na svém jednání nepřiklonili k žádné variantě, ani jedna nezískala většinovou podporu. „Obě varianty mají svá pro a proti. Ve prospěch otevřeného řízení hovoří, že pro něj již máme z minulosti připravenou projektovou dokumentaci. Náklady na realizaci se odhadují na 200 milionů korun i s DPH. Hotovo by podle odhadů bylo v březnu 2019. U architektonické soutěže by bylo hotovo později, zřejmě v srpnu téhož roku, na druhou stranu může být tato varianta levnější a vyšší měrou naplňuje cíle strategických dokumentů města," řekla k tomu starostka Litvínova Kamila Bláhová.

Radnice si nedávno nechala zpracovat finanční analýzu, která městu doporučuje, aby za plaveckou halu zaplatilo s ohledem na další plánované investice maximálně 157 milionů s DPH. Z tohoto pohledu se tedy jako výhodnější jeví architektonická soutěž. „Z časového ovšem nikoli. Čas v případě bazénu nemáme," podotkl místostarosta Milan Šťovíček.

U mostu na Podkrušnohorské ulici se radní shodli na architektonické soutěži a doporučí tuto variantu zastupitelům. „I tady mají obě varianty klady a zápory. Také v tomto případě máme projektovou dokumentaci pro otevřené řízení, ze které vyplývají náklady na výstavbu ve výši zhruba sedmdesáti milionů. Výhodou je, že už jsme v nějaké projektové fázi, měli bychom ale prakticky stejný most. Při architektonické soutěži by to opět mohlo být levnější a mohli bychom získat urbanisticky vhodné řešení," uvedla Bláhová.

Stávající most, který má omezenou nosnost, musí být podle posledního posudku zbourán do roku 2019.