VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úřad nevyhověl žádosti na zrušení trati z Mostu do Lovosic

Most – Drážní úřad nevyhověl žádosti Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) o zastavení dopravy na třech lokálních tratích. Mezi nimi je i trať z Mostu přes Libčeves na Lounsku do Lovosic.

23.1.2011 1
SDÍLEJ:

Švestková dráha.Foto: DENÍK/Karel Pech

Po tzv. Švestkové dráze přestaly jezdit vlaky Českých drah v závěru roku 2007, hned v roce 2008 se tam vrátily alespoň „turistické“ vlaky. SŽDC ji chce přesto zrušit. V loňském roce projely tratí tisíce cestujících.

Drážní úřad rozhodl, že na tratích nezruší veřejnou dopravu, čímž by otevřel cestu k jejich faktické likvidaci. Rozhodnutí nejsou pravomocná a SŽDC se proti nim chce odvolat k ministerstvu dopravy.

V létě po trati jezdí výletníci

Zastavení dopravy formálně předchází správnímu řízení o zrušení tratě. Aby se to mohlo stát, nesmí být na trati žádná veřejná doprava. A právě v tom se Drážní úřad a SŽDC neshodnou. Zatímco podle Drážního úřadu se za veřejnou dopravu považuje i víkendová doprava, která je objednávána obcemi, podle SŽDC musejí jezdit vlaky prakticky každý den. Na trati Most – Lovosice jezdí o letních víkendech výletní vlaky, které si objednávají především obce.

Švestková dráha
Celková délka trati dosahuje 44 kilometrů. Její historie sahá do 90. let 19. století - konkrétně do roku 1898, kdy vyjel na trať první vlak. Nabízí velké množství památek v blízkém okolí a krajinu Českého středohoří.

„Žádné z těch rozhodnutí není pravomocné, s největší pravděpodobností se proti nim odvoláme. Náš záměr je správný a má oporu v legislativě,“ řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla. O odvolání by mělo rozhodovat ministerstvo dopravy. „Věříme, že nám vyhoví,“ dodal Halla.

SŽDC chce zrušit minimálně 11 lokálních tratí kvůli jejich údajné nerentabilnosti. První seznam, který čítal přes 60 položek, předložila samosprávám už loni v létě. Na rušených tratích přitom už delší dobu neprovádí žádné větší investice. Snahu o kompletní likvidaci tratí loni v říjnu kritizovalo Sdružení železničních společností, podle nějž vyjde likvidace jednoho kilometru tratě na zhruba šest milionů korun, což vydá za údržbu na 60 let. SŽDC tato čísla označila za nepravdivá.

(pk, oh, čtk)

23.1.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hradecký forvard Jarůšek se proti Litvínovu prosadil už ve druhé minutě.

Paráda v Hradci: Verva smazala třígolové manko a veze dva body

Hana Aulická Jírovcová sledovala v sobotu průběh voleb v sídle mostecké KSČM v paneláku "hokejka".

Zneklidňuje nás nástup pana Okamury a Pirátů, říká poslankyně Aulická z Mostu

Cestující čekají výluky vlakových spojů z Bíliny do Oldřichova

Teplicko, Mostecko - S dočasnou změnou v jízdním řádu mezi Bílinou a Oldřichovem musí počítat cestující od 23. do 27. října a od 30. října do 3. listopadu vždy mezi 7.45 a 17. hodinou.

Most vyráží do Pardubic s mistrem světa v bráně

Most - V pondělí 23. října vyráží mostecký výběr na hřiště dalšího účastníka Superligy malého fotbalu. Ve svém pátém vystoupení v rámci třetího ročníku Superligy se mostečtí představí v Pardubicích.

Vítáme vás na světě! Nově narozená miminka v okrese Most

Okres Most - Podívejte se na čerstvě narozené nové občánky z našeho okresu. Rodičům blahopřejeme!

Změna ve vyhlášce dopadne na pacienty. Připlatí si více za léky

Severní Čechy - Na první pohled jde o nepatrnou změnu jednoho slůvka ve vyhlášce. Ve skutečnosti ale může mít dopad na tisíce českých pacientů. Zvýší se jim totiž doplatky za léky. Podle některých odborníků budou muset lidé platit až o třetinu víc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení