Dopravce předložil v pořádku veškeré potřebné podklady. „Tramvajová doprava je v tomto regionu nezastupitelná a občané ji také ve velké míře využívají. Je totiž vedená v blízkosti areálu Chemopetrolu a zajišťuje i dopravu několika tisíc lidí do zaměstnání. V uvedené trase nejde v žádném případě o souběh tří druhů dopravy – vlak, autobus a tramvaj, jak se kraj původně domníval,“ řekl Milan Dundr, ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Dopravní podnik předložil Ústeckému kraji veškeré doklady, že v případě tramvajové trati mezi Mostem a Litvínovem jde o základní dopravní obslužnost ve smyslu zákona o drahách. „Jde o zajištění přiměřené dopravy po všechny dny v týdnu ve veřejném zájmu, především při cestování do škol, do úřadů, k soudům, do zdravotnických zařízení i do zaměstnání, a to včetně dopravy zpět,“ doplnil Dundr. Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova na tramvajových linkách mezi Mostem a Litvínovem projezdí ročně více než 630 tisíc kilometrů. Ústecký kraj poskytl na úhradu prokazatelné ztráty z provozování základní dopravní obslužnosti za rok 2006 devět milionů korun.