Stejné místo a v podstatě stejná situace. Mosteckému deníku se podařilo vypátrat, že tragická nehoda tramvaje na úzkokolejné elektrické dráze z 1. listopadu 1960, kterou jsme v loňském roce na našich stránkách připomenuli, nebyla jedinou.

V listopadu 1960 se stala největší tragédie v historii tramvajové dopravy na Mostecku. Při nehodě na svahu u mosteckého gymnázia, kde tramvaji selhaly brzdy, zahynulo pět lidí. V převrácené tramvaji zůstalo přes dvacet zraněných. Více zde.

Už v roce 1949 se na stejném místě odehrála naprosto stejná nehoda. Ta se stala 22. září 1949 v půl deváté ráno. Vykolejil při ní elektrický pracovní vůz číslo 21 s otevřeným vlečným nákladním vozem. Příčinou nehody byla s největší pravděpodobností velká rychlost při nájezdu do zatáčky. Pracovní vůz jel dolů s kopce po tehdejší Štěpánkově ulici, později Opletalově, do Žatecké ulice, dnes Československé armády, následně vykolejil a převrátil se na bok.

Zda došlo při havárii ke zranění osob není z materiálu, který má redakce k dispozici patrné. Asi se ne. Vůz č. 21, původně tramvaj s příčnými sedadly, přivezený v roce 1921 ze Zittau, byl asi po opravě provozuschopný, protože Ludvík Losos v knize 100 let městské hromadné dopravy na Mostecku v přehledu vozového parku mosteckého dopravního podniku uvádí, že byl vyřazen v roce 1953, společně s dalšími třemi vozy dodanými ze Zittau.

close Na Zahražanech v Mostě, v zatáčce úzkokolejky, havaroval pracovní vůz č. 21 s vlečným vozem už v září roku 1949. zoom_in

U gymnázia v Mostě havaroval pracovní vůz č. 21 s vlečným vozem už v září roku 1949. Foto: sbírka autora