Zatímco v roce 2005 doručila pošta pozdě téměř čtyři procenta všech zásilek, minulý rok už to bylo skoro jedenáct procent. Podle výsledku testu Deníku, který ze 74 velkých pošt v republice posílal do centrální redakce v Praze doporučené dopisy, se zpozdilo pět zásilek.


Podobně se loni zvýšil počet reklamací, z nichž většina se týkala právě pozdního dodání zásilky. Zatímco předminulý rok jich bylo přes pětačtyřicet tisíc, loni lidé podali těchto reklamací o třináct tisíc více. Kvalitu a rychlost doručování ve své zprávě nedávno výrazně kritizoval také Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Ten České poště vytýkal, že neplní své právní povinnosti a dokonce poště hrozila od úřadu až dvoumilionová pokuta. Podle České pošty jsou vzhledem k celkovému počtu zásilek však pochybení spíše ojedinělá. „Český telekomunikační úřad poskytuje řadu údajů, jistě ne úmyslně, které vytržené z kontextu nepodávají věrohodný obraz o České poště,“ říká tisková mluvčí České pošty Dita Václavíková. Přesto uznává, že výsledky České pošty nebyly loni ideální. „Zpožďování zásilek bylo naší největší bolestí v souvislosti se spuštěním nového sběrného přepravního uzlu v Brně, který se opravdu podepsal na celkovém čísle,“ připouští tisková mluvčí. Podle Václavíkové má tento problém již Česká pošta za sebou.

Včas došlo 95 procent zásilek
Redaktoři Deníků se v úterý 7. května vydali ve 13 hodin do 74 velkých pošt v republice odeslat doporučený dopis. Za 24 hodin dorazilo na adresu centrální redakce Deníku v Praze na Vinohradech 95 procent zásilek. Až v pondělí 12. května byly doručeny Českou poštou doporučené dopisy ze čtyř pošt: Hranice, Tachov, Klatovy a Kladno. Mostecká pošta doručila zásilku včas.

Čekání na hlavní poště v Mostě nebylo příliš dlouhé. Složenku se podařilo redaktorům odeslat za minutu a půl, poslání doporučeného dopisu pak trvalo o dvě minuty déle. Čekání na hlavní poště urychlil hlavně odbavovací systém, kde si lidé vyzvednou lístek s číslem a pak jen čekají až se jejich číslo objeví u jedné z přepážek.