„Letní sezona se již blíží ke svému konci, a tak je potřeba ze zbytku rostlin vytěžit maximální možnou úrodu, samozřejmě bez použití chemikálií. Proto se zaměřujeme na odplevelování a zastřihávání přebytečných částí rostlin, jako jsou postranní výhonky a uvadlé listy, které rostliny zbytečně vysilují. Kromě toho také kompostujeme, montujeme skleníky, stěhujeme a samozřejmě také sázíme nové rostliny," říká Jan Janoch, doprovodná osoba žáků školy v Londýně.
Také v Berlíně byla práce velmi pestrá. „S dětmi jsem dělal rozbor půdy, mikroskopovali jsme kořeny, pekli jsme, dělali domácí jablečný džus, vařili gemüse suppe, kompostovali, uklízeli jsme a sbírali úrodu," doplňuje své zážitky Jan Lukáš, student Scholy Humanitas, který trávil 30 dní v hlavním městě SRN.
Mimo pracovních aktivit měli žáci možnost společně navštívit množství zajímavých památek, známých míst nebo vyrazit na výlety do okolí města.
Odjezdu na měsíční stáž předcházela intenzivní jazyková a odborná příprava doplněná o praktické informace umožňující snadnější pohyb a orientaci v místě konání stáží.
Získání základních odborných vědomostí a poznatků, získání odborné kvalifikace při praktických činnostech spojených s pobytem v zahraničí na odborné stáži, či získat možnost využít osvojené dovednosti v budoucí praxi, to jsou hlavní cíle projektu, které byly naplněny. Vybraní žáci pro účast v projektu mají základní odborné znalosti v oblasti ochrany životního prostředí, odpadového hospodářství, monitoringu, chemie či biologie. Projekt tyto znalosti v dané problematice prohloubil a propojil je s problematikou podobné oblasti v cizím prostředí a v cizí zemi. Vhodnou přidanou hodnotou je prohloubení a procvičení těchto znalostí v cizím jazyce. Účastníci byli nuceni se dorozumět v cizím jazyce v běžných situacích a porozumět základním i odborným pojmům.
Michal Tarant