Výstavba obří továrny jihokorejské společnosti Nexen na výrobu pneumatik v průmyslové zóně Triangle mezi Žatcem a Mostem nabírá zpoždění. V minulých dnech sice začaly terénní práce, stavba vlastní továrny nezačne dřív než v příštím roce na jaře. Přitom v tuhle dobu se už měla stavět. Posouvají se tak všechny další termíny dokončení stavby továrny i zahájení výroby.

Termín otevření továrny se posunuje

„Máme několika měsíční skluz, proto se plánovaný termín otevření továrny posunuje," sdělila Žateckému a lounskému Deníku Naděžda Šeráková z agentury Ogilvy Public Relations, která Nexen v ČR mediálně zastupuje. Společnost Nexen totiž stále nemá všechna potřebná povolení, chybí důležité stavební povolení. „Vydání stavebního povolení očekáváme v prvním čtvrtletí 2017," dodala Naděžda Šeráková.

„Tato investice je veliká, s určitým zdržením bylo nutno počítat." Petr Pospíšil, generální manažer společnosti Nexen Tire Czech.

Podle původních plánů měla být v příštím roce továrna hotová. Zahájení výroby společnost plánovala v únoru roku 2018.

Termín zahájení výroby se odsouvá o řadu měsíců. S tím souvisí také plánovaný větší nábor zaměstnanců, dá se očekávat odsun. Nyní firma v ČR zaměstnává pět lidí. Při rozjetí výroby počítá se třemi sty operátory, postupně se má počet zaměstnanců Nexenu v závislosti na navyšování produkce dostat až na 1500.

Nexen chce v průmyslové zóně u Žatce investovat přes 22 miliard korun, půjde v tomto ohledu o třetí největší zahraniční investici v ČR. Víc peněz v Česku stály jen nové automobilky Hyundai v Nošovicích na severní Moravě a TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) u Kolína ve středních Čechách.

Obří závod

Tomu odpovídá i rozloha továrny u Žatce. Nexen koupil pozemek o rozloze 65 hektarů ve střední části zóny Triangle. Hlavní tovární hala s rozměry 732 × 142 metrů se bude rozkládat na ploše 100 tisíc metrů čtverečných, tedy zhruba na ploše 15 fotbalových hřišť dohromady.

Obří továrna má vyrábět pneumatiky pro osobní a lehká nákladní auta, jejich odbyt se předpokládá v tuzemsku, jinde v Evropě ale i na Blízkém Východě a v severní Africe. Projektovaná výrobní kapacita závodu má být po úplném dokončení přes 30 tisíc kusů pneumatik denně, tedy zhruba 11 milionů za rok.

„Půjde o jednu z nejmodernějších továren na světě. Automatizovanou se špičkovými technologiemi. Součástí továrny bude i vývojové středisko," sdělil Byung Joong Kang, prezident společnosti Nexen Tire.