Zatím poslední stavební povolení dostalo ŘSD v polovině prosince. Povoluje stavbu 1,3 kilometru okolo obce Bítozeves na Lounsku. Když o povolení ŘSD žádalo, uvedlo, že by chtělo stavět v letech 2011 až 2013. Úsek by měl navázat na hotových 6,5 kilometru okolo průmyslové zóny Triangle. Náklady odhadlo ŘSD na 120 milionů korun. Jenže je nemá. "Na tuto stavbu, bohužel, zatím nejsou prostředky ani pro příští rok," řekla ČTK Ledvinová. Podobné je to i s dalšími stavbami a opravami.

Rychlostní silnice R7 se staví už od 60. let minulého století a měla by měřit 83 kilometrů, zatím je hotova ale jen třetina. Souvislý úsek tvoří pouze 18 kilometrů od Prahy ke Slanému, pak jsou čtyřproudé už jen dva izolované úseky. Většina trasy by měla kopírovat současnou silnici I/7, k níž se na některých místech pouze přistaví zbylé dva pruhy.

Už hotový úsek od Prahy ke Slanému je přitom v mizerném stavu, který vyžaduje hlubší opravy. "Projektová dokumentace na celkovou opravu R7 je připravena. Objem potřebných finančních prostředků se pohybuje okolo 260 milionů korun, které jsme zatím nezískali," uvedla Ledvinová v létě. Za letošek se na celém tahu z Prahy do Chomutova uskutečnily tři menší opravy dvouproudých úseků a na samotnou R7 ŘSD zatím jen získává stavební povolení.
Některá stavební povolení mají jen omezenou platnost; stavba se podle nich musí dokončit do 36 měsíců. To je i případ koncového úseku u Chomutova, který měří asi 15,8 kilometru. Na jedné jeho části se pracuje od loňska, na druhou získalo ŘSD definitivní povolení letos v listopadu. Druhá část by měla stát asi 1,41 miliardy korun. Zda je státní podnik má, není známo. Na začátku roku ŘSD hovořilo o tom, že peníze jsou, v aktuálním plánu staveb ale Ledvinová úsek nezmínila.