Podceněná příprava?

Ředitel Střední technické školy Jiří Škrábal tvrdí, že kvůli médiím, některým prohlášením politiků a neustálým odkládáním státních maturit měli žáci ke generálce apriorně negativní postoj. Díky učitelům se však na generálku připravovali, i přestože reakce samotných kantorů na tuto zkoušku byly různé.
Oproti tomu na mosteckém Podkrušnohorském gymnáziu jsou profesoři v názorech jednotní. „Učitelé ke genrálce přistoupili velmi odpovědně, i když s tichým vnitřním nesouhlasem, jehož důvodem byla zbytečně překombinovaná administrace zkoušek,“ uvedla zástupkyně ředitele Iveta Macánová.

Příliš lehké testy?

Celkově mosteční gymnazisté dopadli celkem dobře. Nejlepších výsledků dosáhli v angličtině. Naopak největší problémy žákům způsobila písemná práce z českého jazyka, protože parametry jejího hodnocení jsou ve společné části stanoveny poněkud jinak, než jsou žáci zvyklí. Někteří tak nebrali nová kritéria vážně a doplatili na to.

Asi polovina studentů zde volila vyšší úroveň. „Testy by se ještě měly upravit, např. matematika v základní úrovni vycházela z podstatné části z učiva základní školy. Studenti byli připraveni na úplně jiné úlohy, které odpovídají středoškolskému učivu,“ dodává Macánová.

O pár kilometrů dál na litvínovském gymnáziu by prospělo více žáků, než u klasické loňské maturitní zkoušky.

Splněno na 127%

Kuriozní případ zaznamenali na střední škole Bukaschool. Někteří tamní studenti totiž podle společnosti Cermat, která zkoušky vyhodnocovala, splnili testy i na 126,7%.

Tento výsledek vyvolává úsměv na rtech i u samotné ředitelky školy Vlasty Bukačové. Naopak radost asi nemělo pět jejích studentů, kteří vůbec neobdrželi opravené písemné práce z českého jazyka.

Následoval tedy dotaz na příslušné středisko, odkud zatím nedorazila žádná odpověď.

Alena Průšová