Modernizace probíhá i na hlavní trati mezi Ústím a Mostem. Konkrétně u teplického hlavního nádraží, kde už Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dokončila opravu trakčního vedení a mostu a finišuje s terénními úpravami. Účet za tyto práce je zhruba 205 milionů korun.

„V rámci elektrifikace dojde k výstavbě trakčního vedení mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Upravena bude i stávající trakce ve zbývající části z Louky u Litvínova do Oldřichova,“ upřesnil mluvčí SDŽC Marek Illiaš.

Záměrem projektu je podle Illiaše zkvalitnění zázemí pro cestující, zvýšení bezpečnosti a kvality cestování, ale také umožnění vyšší rychlosti vlaků. Ta by měla povyskočit až na 100 km/h. „Proběhne rekonstrukce kolejí, výhybek, propustků a mostů. Stanice dostanou nová nástupiště s výškou nástupní hrany v úrovni podlahy železničního vozu, nový staniční rozhlas, informační systém a nové zabezpečovací zařízení,“ doplnil mluvčí.

Po dokončení prací v roce 2021 tak budou spojeny vlaky linky U24 z Ústí nad Labem přes Teplice v Čechách do Litvínova. „Předpokládané celkové investiční náklady dosáhnou 1,1 miliardy korun,“ sdělil Illiaš.

Dělníky už teď potkáte ve stanici Řetenice u Teplic na trati z Ústí nad Labem do Chomutova. Vedle přestavby samotné stanice tam proběhne i úprava navazujících mezistaničních úseků směrem na Teplice v Čechách, Oldřichov u Duchcova a Úpořiny.

Stavba za bezmála miliardu

„Po přípravných pracích stavba naplno odstartovala v červnu. Provedena bude rekonstrukce kolejiště a nástupišť v železniční stanici Řetenice a přilehlého traťového úseku do Oldřichova včetně železničních přejezdů,“ informoval Pavel Richter z firmy Chládek & Tintěra, která se společností Elektrizace železnic Praha rekonstrukci provádí.

Stavba za asi 945 milionů korun přinese kromě zkrácení jízdních dob také zvýšení bezpečnosti cestujících, a to díky vybudování mimoúrovňových nástupišť s bezbariérovým přístupem.

Rozsáhlá přestavba železniční stanice si však vyžádá omezení železničního provozu. Od dubna cestu komplikovaly denní výluky na výstavbu základů stožárů pro nové trolejové vedení, pažení mostních objektů a demontáž postradatelných kolejí. Od 3. června postupně probíhají nepřetržité výluky tak, jak to bude vyžadovat postup stavby. Dokončení rekonstrukce se plánuje na květen příštího roku.

Wi-fi v tramvajích

Novinky však v těchto dnech hlásí i tramvajová trať mezi Mostem a Litvínovem. Město Most a společnost T-Mobile se totiž dohodly na instalaci Wi-Fi routerů v tramvajových vozech Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova.

„Městská hromadná doprava je na Mostecku na vysoké úrovni. To nás zavazuje ji nejen udržovat, ale i nadále zvyšovat komfort. Wi-Fi připojení k němu rozhodně přispívá. Věříme, že i díky těmto benefitům lidé častěji nechají své osobní vozy v garážích a využijí ekologickou dopravu tramvají, v níž se mezi Mostem a Litvínovem navíc mohou dobře zabavit na internetu,“ uvedl primátor Mostu Jan Paparega.

Routery mají až osm SIM karet a nacházejí se v prostoru nad řidičem. Jejich antény pokrývají stabilním a silným signálem celou dvouvozovou tramvajovou soupravu.