Podle Oldřicha Obermajera z Regionálního úřadu vojenské dopravy největší problém dělá váha tohoto vojenského opevnění vzor 36. "Nacházíme se v dole, kde podloží je velice měkké. Největší problém bylo padesátitunový objekt nadzdvihnout, aniž by se jeřáby zabořily," popsal přípravy na cestu z dolu Šverma do Lešan Obermajer.

Původně pracovníci zabezpečující transport bunkru předpokládali, že objet bude vážit kolem 30 tun, ukázalo se ale, že betonový kolos váží více než 50 tun. Při prvním nadzvednutí bunkru v místě, kde stál původně, se jeřáby zabořily až po patky, na řadu tedy musel přijít buldozer. Ten dopravil bunkr k cestě, kde ho dnes dopoledne dva těžké jeřáby naložily během pouhé jedné hodiny na nákladní auto.

Během cesty do Lešan přes Louny, Slaný, pražský okruh a Benešov neměla přeprava bunkru nijak omezovat dopravu. Bunkr z kamionu nepřesahoval, nejde tedy ani o nadměrný náklad. Jeho výjimečnost je ve váze, té se proto musela i přizpůsobit trasa, aby ho udržely všechny mosty.

Do muzea měl bunkr dorazit odpoledne. První návštěvníci ho uvidí příští sobotu, kdy v Lešanech zahajují sezonu takzvaným Ženijním dnem.

Další informace v úterním tištěném vydání Mosteckého deníku

Výstavba objektů lehkého opevnění vzor 36 v Československu začala v roce 1936, celkem jich vzniklo asi 800. Šlo o jednu střeleckou místnost, kde sloužilo dva až šest mužů podle počtu střílen. Vyzbrojeni byli těžkými kulomety vzor 26 nebo lehkými kulomety vzor 24. V Ústeckém kraji stojí v okolí Bíliny, Kadaně a Ústí nad Labem. Po uzavření mnichovské dohody 29. září 1938 Československo postoupilo pohraničí Německu včetně pevností, které nebyly nikdy využity v boji.