Stavba čtyř kilometrů silnice R6 Praha – Karlovy Vary v úseku mezi Lubencem a Bošovem na Podbořansku se brzy obnoví. Práce na místě začnou od začátku října. Na čtvrtečním jednání v Blatně na Podbořansku se starosty obcí, kterými silnice prochází, to řekl ředitel Správy Karlovy Vary Ředitelství silnic a dálnic Martin Leichter. Stavba této části silnice začala v roce 2010, ještě ten rok stát pro nedostatek financí zastavil. Úsek dlouhý 4,2 kilometru by měl stát 1,65 miliardy korun bez DPH, hotový by měl být v říjnu 2015.

O stavbě dalších částí ministerstvo dopravy ještě nerozhodlo. „R6 není tím úplně nejpalčivějším z pohledu celorepublikových potřeb. V celorepublikovém kontextu je čtyřpruh kapacitně předimenzován," řekl starostům Martin Janeček z odboru strategie ministerstva dopravy. Nové úseky proto budou většinou plánované jako třípruhové s možností dobudování dalšího pruhu a rozdělení silnice středovými svodidly. Podle nynějších plánů se ve čtyřech pruzích budou většinou stavět obchvaty obcí.

Intenzita dopravy je na čtyřpruh nízká

Ministerstvu takové projektování zbývajících částí silnice R6 umožní zařadit stavbu do seznamu na případné čerpání evropských dotací. Cena silnice se třemi jízdními pruhy se dohaduje na 65 až 70 procent plánovaných čtyř pruhů. „Komise nám nedovolí financovat stavby, které by kapacitně neodpovídaly poptávce," dodal Janeček. Pozemky ale bude stát vykupovat už rovnou na čtyři pruhy.

V roce 2015 by se mohly začít stavět obchvaty obcí na trase, pokud na ně ministerstvo dopravy dá peníze. Pro obchvaty Lubence na Podbořansku a Krušovic a Řevničova na Rakovnicku se nyní vykupují pozemky.
Mezi Lubencem a Bošovem, na stavbě obchvatu Lubence a u Nového Strašecí jsou navíc některé pozemky součástí církevního majetku požadovaného v restituci. O nich Ředitelství silnic a dálnic v současné době jedná.

Vanda Králová