Přesný termín uzavírky rušné silnice I/15 mezi městem Most a Sedlecí a zprovoznění místní objízdné trasy přes Patokryje ještě není znám.
Chomutovské Ředitelství silnic a dálnic ČR včera informovalo, že předá stavbařům sedlecký most k rekonstrukci v úterý 25. března, den po velikonočním pondělí. Oficiální zahájení generální opravy je plánované na 4. dubna. První dopravní značky, upozorňující na uzavírku mostu a objížďky, by se měly objevit na silnicích v regionu během týdne po Velikonocích. Celý most bude pro veškerou dopravu neprůjezdný zřejmě od prvního dubnového týdne. „Most je v havarijním, dezolátním stavu,“ řekl Deníku Renné Komínek, šéf chomutovského Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Přemostění patří státu. Ten do kompletní rekonstrukce investuje pětasedmdesát milionů korun. Stavbaři most rozeberou. Odstraní zchátralou mostovku s vozovkou, nahradí ji novou a opraví nosnou železobetonovou konstrukci.
Město Most odložilo na příští rok komplikovanou rekonstrukci velkého mostu u vlakového nádraží, přes který jezdí hlavně autobusy MHD. O rekonstrukci se uvažuje už několik let. Stavba si vyžádá podle zpracované studie přibližně sedmdesát milionů korun. Loni v prosinci zastupitelé schválili v rozpočtu na rok 2008 částečnou realizaci za třicet milionů korun. Město chtělo investovat ze svého patnáct milionů, další peníze žádalo od ministerstva financí. To ale dotaci neposkytlo. Město se pokusí sehnat příspěvek ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Realizační projektová dokumentace bude hotova do konce letošního roku. Stavební povolení mostecká radnice získá zřejmě až v příštím roce. Podle optimistického scénáře, který předpokládá dostatek peněz, začne rekonstrukce mostu nejdříve v roce 2009. Počítá se s tím, že stavební práce se protáhnou do roku 2010. “Technologicky to bude velmi náročná stavba,“ sdělil Deníku František Jirásek, vedoucí odboru investic a údržby mosteckého magistrátu.
Stavbaři musejí celý velký most, včetně nosných pilířů, postupně rozebrat. Místo jednoho mostu postaví dva menší – jeden pro auta a autobusy, druhý bude lávkou pro pěší. Demolici mostu, který je ve špatném technickém stavu, a stavbu nového budou doprovázet dopravní omezení a bezpečností opatření. Pod mostem je frekventovaná čtyřproudová silnice první třídy I/13 Chomutov – Most – Teplice. O tom, jak město zajistí náhradní dopravu k nádraží a jak upraví provoz na hlavní silnici pod mostem, se bude teprve jednat. Klíčová bude realizační projektová dokumentace.