"Ministerstvo dopravy tento projekt na základě ekonomického posouzení zastavilo. Zkapacitnění dopravy v tomto úseku je však z hlediska bezpečnosti nutné. Domluvili jsme se proto s ministrem (Gustavem) Slamečkou, že se záměr řešení frekventované silnice kolem průmyslového areálu znovu otevře," uvedl Vojíř.

V úvahu podle něj připadají dva modely rozšíření silnice, rakouský či americký. "Oba počítají se třemi jízdními pruhy v různé délce, jejich realizace by byla každopádně levnější než čtyřpruh. S použitím signalizace by oba modely umožnily v případě havárie či jiné mimořádné události uvolnění dostatečné kapacity pro vozy integrovaného záchranného systému," doplnil.

O nutnosti rozšíření silnice mezi oběma městy kolem chemičky se hovoří už od 70. let. Dlouho tomu bránily i problémy s vypořádáním vlastnictví pozemků, před dvěma lety se to však podařilo.

V areálu působí chemičky desítky firem, provozy jsou navíc rizikové. Obyvatelé obou měst už několik kritických situací zažili. Před 36 lety explodovala výrobna lihu, výbuch si vyžádal 17 obětí. V roce 1996 se vzňaly tanky s pohonnými hmotami zpracovatele ropy, společnosti Česká rafinérské. Záchranáři a hasiči silnici v obou případech uzavřeli, protože by se tam se svou technikou při běžném provozu nevešli. Tím ale prakticky znemožnili případnou evakuaci obyvatel.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítalo se zahájením prací na rozšíření silnice v letošním roce, negativně ale zasáhla globální ekonomická krize. Nedostatek peněz ve Státním fondu dopravní infrastruktury (SFDI) potvrdil i Vojíř. "Vláda preferuje v každém z krajů dokončení dálničních úseků a rychlostních silnic. Na komunikace nižších tříd se tak už nedostává," řekl.

Rozšíření silnice I/27 z Mostu do Litvínova je jednou z priorit Hospodářské a sociální rady Mostecka. Na urychlené zahájení stavby apeluje i vedení společnosti Unipetrol RPA. Přeprava chemických produktů po vozovce vyvolává podle vedení firmy obavy obyvatel, přispívá k tomu právě i její nedostatečná kapacita.