Rozšíření a zkvalitnění dopravy na silnici mezi Mostem a Litvínovem se možná zase posune. Důvodem jsou náklady, které by stát za stavbu zaplatil. Léta už se tak v podstatě přešlapuje na místě, a to přesto, že už se loni dost nahlas hovořilo o tom, že se konečně začne stavět.

„Současný stav je takový, že jsme vlastně zase na začátku. Původní varianta je příliš drahá,“ vysvětlil Deníku člen dopravní komise Rady města Mostu Jiří Nedvěd s tím, že projekt se tak dostal do fáze nové studie. Dopravní odborníci podle Nedvěda vypočítali, že by onen sedmikilometrový úsek, o který se jedná, vyšel zhruba asi na jednu miliardu korun.

„V původní variantě rozšíření se totiž počítá s obrovským množstvím přeložek inženýrských sítí v chemičce, přestavba 14 mostů a 3 lávek,“ řekl Nedvěd. Nově jsou ve hře ještě dvě levnější varianty.

První počítá se světelně řízenými křižovatkami, druhá pak s takzvanými turbo - okružními křižovatkami. Podle Nedvěda z několika důvodů není ani jedna příliš vhodná. „Pokud je výběr pouze z těchto dvou, tak já bych se raději přikláněl k té s turbookružkou,“ dodal Nedvěd.

Jako další z možných variant se nabízí napojení na nově vznikající komunikaci Most – Mariánské Radčice, čímž by vlastně vznikl obchvat chemičky. Lidé už o tom diskutují na sociálních sítích. Názory se rozcházejí. „Byl bych pro obchvat včetně pěkné cyklostezky, stejně tak propojení obchvatu a chemičky kvalitní silnicí a cyklostezkou,“ míní Mostečan Michal Panocha.

Zbyněk Dvořák si zase nedovede vůbec představit na této silnici tak silný provoz, byť jen ve špičkách. Kateřina Trčková se zase ptá, zda by nárůst dopravy v bezprostřední blízkosti Jezera Most nezpůsobil snížení jeho potenciálu jako rekreační oblasti.

Hospodářská a sociální rada Mostecka (HSRM) na svém jednání došla k závěru, že stát by neměl nic odkládat a už by měl opravdu konat. Důrazně tedy požaduje urychlené dobudování silnice a její rozšíření na čtyřpruh. Trvá tak na dodržení usnesení Bezpečnostní rady státu z poloviny února roku 2016, které výstavbu silnice garantuje. Výstavba úseku silnice mezi Mostem a Litvínovem patří k prioritám v oblasti dopravy Ústeckého kraje.

„Zátěž kamionové dopravy při příjezdu a odjezdu do Unipetrolu, bezpečnost a zrychlení průjezdnosti úseku, to jsou hlavní důvody, proč má k rozšíření na čtyřpruh dojít,“ píše se v usnesení HSRM. Silnice je jednou z odboček hlavního čtyřproudového tahu z Teplic na Chomutov.

Připravuje se také obchvat obce Havraň, které leží na hlavním tahu Žatec – Most. Projekt je ve fázi studie o variantách a chystá se na technickou studii.