O neukázněnosti Mostečanů ví i vedení města. „Místo, aby využívali podchod, přebíhají dva pruhy vozovky, kolejiště a další pruhy vozovky,“ potvrdil primátor Mostu Vlastimil Vozka.
Chodce nezastaví ani zábradlí kolem chodníků. „Kolikrát vidíte i seniory, jak přehodí hůl a zábradlí přelezou,“ podotkl náměstek primátora Luboš Pitín.
Nebezpečná je například i situace na Chomutovské. Na této dlouhé a velice široké silnice jsou dva přechody při krajích ulice.
Vzhledem k tomu, že za silnicí je hned několik obchodů, pohyb chodců je v této části města častý, dojít k dalekému přechodu se však obtěžuje málokdo.

„Ta silnice je natolik široká, že bychom tam nemohli nechat nakreslit obyčejný přechod. Situace by se na takovém místě musela řešit komplexně a vyšla by stejně draho jako postavení zábradlí po celé délce ulice,“ uvedl Pitín.
Primátor Vozka dodal, že na takových úsecích, musí řidiči prostě zpomalit. „Přechod byl situován na místo, kde podle monitoringu přecházelo nejvíce lidí. Pokud se situace změnila, necháme si ji vyhodnotit,“ vyjádřil se k chybějícímu přechodu uprostřed Chomutovské ulice Vozka.
Dalším nešvarem chodců je jejich chování při přecházení vozovky na křižovatce u Prioru. Když přijede tramvaj, někteří, pokud mají u přechodu zelenou, však k němu nedojdou a do vozovky vcházejí mezi stojícími vozidly. Toto je doménou zvláště dospělých.
Problémem je i přechod přímo od Prioru k Báňským stavbám. Intervaly semaforů jsou bohužel nastaveny tak, že jen málokdo stihne přejít k Báňským stavbám v jednom intervalu zelené pro chodce. Protože lidé často dobíhají autobus, neváhají na druhý přechod vběhnout, ačkoliv mají dávno červenou.