Vozidla jsou částečně nízkopodlažní, samozřejmostí je speciálně upravená bezbariérová toaleta pro cestující na invalidním vozíku, uvedl mluvčí ČD Ondřej Kubala.
Trasa z Mostu do Loun a Rakovníku vede podle ústeckého hejtmana Jiřího Šulce hustě zastavěnou oblastí, z nových vozidel by tak měl profitovat maximální počet cestujících. „Nízkopodlažní vozy pomohou také maminkám s kočárky nebo lidem, kteří už hůře zdolávají schody. Jsem rád, že takové soupravy ČD nasazují i na menší regionální tratě, kde jsou velmi potřebné.“ uvedl Šulc.
Soupravami Regionova chtějí České dráhy postupně nahradit staré a již nevyhovující motorové vlaky, jež dosud zajišťují regionální osobní přepravu. Po Česku nyní jezdí 40 souprav Regionovy, během tří let to bude stovka podobných souprav. Zájem o železnici se zvyšuje i v Ústeckém kraji, loni zde dráhy přepravily 15 milionů cestujících.
Na nových vlacích je namalováno logo Ústeckého kraje, uvnitř jsou informace pro turisty. Kraj je významným zákazníkem drah, za dopravní obslužnost jim letos dá 375 milionů korun. Podle Šulce kraj chce, aby za tyto peníze doprava odpovídala evropským standardům, což nové motorové vlaky, na rozdíl od těch starých, splňují.
Motorové soupravy Regionova vznikají přestavbou letitého motorového vozu řady 810 a přípojného vozu. Cena přestavby je zhruba 21 milionů korun. Souprava nabízí proti svému předchůdci především vyšší komfort i spolehlivost, navíc je bezbariérová. Soupravy vyrábí šumperská společnost Pars nova. Vůbec poprvé se dostala Regionova do pravidelného provozu loni v květnu ve Zlínském kraji.