„Ústecký kraj se domnívá, že by z nových vozidel měl profitovat maximální počet cestujících a zároveň byly plně využity jejich provozní přednosti,“ uvedl hejtman Jiří Šulc. Toto také napsal náměstkovi generálního ředitele drah Jiřímu Kolářovi. Z Loun by Regionovy měly pokračovat ještě do Domoušic a Rakovníka. „Jde o silně urbanizovanou oblast a navíc v Lounech není možno vlakové soupravy otáčet. Vlaky Regionova, které mohou jezdit obousměrně, jsou zde tedy ideálním řešením,“ doplnila Veronika Kindlová, tisková mluvčí Ústeckého kraje. České dráhy mají objednáno sto Regionov u společnosti Pars nova. „K dnešnímu dni je předáno celkem 29 dvouvozových a 4 třívozové jednotky. Za to, že se obnova vozového parku Českých drah mohla takovýmto způsobem rozeběhnout, vděčíme Programu na pořízení a obnovu kolejových vozidel, který iniciovalo Ministerstvo dopravy ČR,“ doplnil včera Tomáš Ignačák, ředitel Pars nova. „Dodávka jednotek Regionova je velikým impulzem pro oživení železniční dopravy a také českého průmyslu. Naprostou většinu dílů máme od českých dodavatelů, například jablonecký TEDOM vyrábí pro Regionovy spalovací motory,“ dodal. Motorové soupravy Regionova vznikají přestavbou letitého motorového vozu řady 810 a přípojného vozu. Cena přestavby je zhruba 21 milionů korun. Souprava nabízí proti svému předchůdci především vyšší komfort i spolehlivost, navíc je bezbariérová. Vůbec poprvé se dostala Regionova do pravidelného provozu loni v květnu ve Zlínském kraji.