„Vyslyšeli jsme hlasy odborníků, diskutovali jsme s nimi a došli k názoru, že oslovíme organizátora, který to umí. Ale bohužel, protože byl nekontaktní, tak to nevyšlo a museli jsme spolupráci ukončit,“ řekl primátor Jan Paparega.

Vedení Mostu proto oslovilo Českou komoru architektů s žádostí o součinnost při výběru seriózního organizátora architektonické soutěže. Komora doporučila oslovit architektku Janu Kubánkovou z Mostu, popřípadě zástupce pražského Ateliéru tečka. „Oba potvrdili zájem a informovali, že budou pro potřeby dané zakázky vystupovat jako sdružení dodavatelů. Příští týden se sejdeme,“ přiblížil první muž mostecké radnice.

Podle něj by následkem časového posunu došlo ke kolizi termínů dvou architektonických soutěží, a sice na třídu Budovatelů a na park Střed, což by mohlo negativně ovlivnit počet účastníků v těchto soutěžích. Proto bylo doporučeno posunutí termínu architektonické soutěže na třídu Budovatelů s tím, že by měla být dokončena do října 2020, tak aby časově se soutěží na park Střed na sebe navazovaly.

Předmětem budoucích úprav je úsek hlavní městské tepny od křižovatky u obchodního centra Central až ke křižovatce u obchodního domu Prior. Na projektovou přípravu rozsáhlé úpravy třídy Budovatelů si chce Most rezervovat čtyři miliony korun a na realizaci pak celkem 70 milionů. 

Možná rozšíří trasu tramvají

Radní se také zabývali záměrem zpracování studie rozvoje tramvajové trati na území města. Ta by měla ukázat, jestli má Most rozšířit tramvajovou dopravu do dalších částí města, konkrétně na Liščí Vrch, Skřivánčí Vrch a Výsluní, kde žije téměř 25 tisíc obyvatel.

„Ze začátku jsme k této myšlence byli trochu skeptičtí, ale nakonec jsme si řekli, proč ne. Uvidíme, jak to bude vypadat. Můžeme se potom stát takovým severočeským San Franciscem a budeme jezdit tramvají do kopce a z kopce,“ okomentoval záměr mostecký primátor. Studie podle něj prověří, jaký by byl reálný přínos případného rozvoje tramvajových tratí a jakých parametrů provozu by bylo možné dosáhnout bez jejich budování.

„Studie bude jasně definovat možné varianty tratí, výhody i nevýhody a srovnání s možným řešením situace bez stavby nových tratí,“ doplnila náměstkyně primátora Markéta Stará.

Most také zpracuje koncepci veřejné dopravy, která by se stala důležitým pokladem pro budoucí jednání s Litvínovem a s krajským úřadem ve věci prosazování požadavků města na fungování integrované Dopravy Ústeckého kraje. Město chce tímto krokem přispět ke snížení emisí v ulicích.

K 1. lednu letošního roku bylo na území města registrováno 28 tisíc osobních automobilů, přičemž ve městě je stejný počet parkovacích míst, z toho jich je placených a volných pro veřejnost zhruba 24 tisíce míst. Město v posledních pěti letech zřídilo zhruba 600 nových parkovacích míst. Nárůst automobilů ve městě za stejné období činil více než 4 tisíce osobních aut.