Novinka se bude týkat linky číslo 521, která má na své trase Litvínov, Novou Ves v Horách, Horu Svaté Kateřiny a Brandov. Právě starosta Brandova Jiří Mooz přišel s návrhem, aby trasa nekončila v jeho obci, ale pokračovala dál za hranice. „Nejdříve jsem se na tom dohodl se starostou Olbernhau, jenž neměl nic proti. Poté jsem oslovil kraj, který se k tomu okamžitě postavil pozitivně," řekl Mosteckému deníku Jiří Mooz.

Jednání s Ústeckým krajem, který zelené autobusy provozuje, bylo podle jeho slov hodně rychlé. Kraj totiž prodloužení trasy také plánoval. „Není to naše první mezinárodní linka. Když se naskytne ta možnost, rádi ji využijeme. Na Brandově je staronový přechod. Myslíme si, že by to mohlo i nalákat lidi z Německa k nám," řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek. Cena jízdenky z litvínovského nádraží do Olbernhau má vyjít na zhruba padesát korun.

Autobusy by měly do Německa zajíždět od 12. června. Bude se to každý den týkat šesti spojů. „Tři spoje budou jezdit do Olbernhau a zpět dopoledne a tři odpoledne včetně sobot a nedělí," upřesňuje Jiří Mooz. Nepochybuje o tom, že spoj bude hodně využívaný. „Jsem o tom přesvědčený. Myslím, že to uvítají jak lidé z hor, tak občané Litvínova a třeba i Mostu. Mám z toho opravdu velkou radost, protože něco takového tu ještě nebylo," dodal starosta Brandova Jiří Mooz.

Z Mostu do Německa vlakotramvají?Před třinácti lety začaly české a německé instituce připravovat rozsáhlý projekt EURO-CESTY. Záměr za miliardy korun počítal s výstavbou rychlodráhy na trase Žatec-Most-Německo. Měla se využít i tramvajová trať na Mostecku. Vlakotramvaje by po napojení na moldavskou dráhu pokračovaly do příhraničního německého městečka Holzhau, kde se měla česká a německá kolejová spojka obnovit, aby se cestující dostali do Freibergu a poté do celostátní německé železniční sítě DB (v Sasku oblasti Pirna / Drážďany / Chemnitz). Možnou realizaci potvrdily různé studie.
Tento nový systém dopravy na české straně prosazovaly zejména Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova a České dráhy. Zcela nová dvojkolejná trať Most – Žatec, součást sítě EURO-CESTY, měla pomoci s přepravou zaměstnanců v průmyslových zónách Joseph u Mostu a Triangle u Žatce. Ty se ale nenaplňovaly továrnami tak rychle, jak tehdejší politická reprezentace předpovídala. Ekonomická krize v roce 2008 navíc znamenala omezení investic. Realizace ambiciózního projektu byla odložena.