Stavba souvisí se čtyřicetimilionovým výkupem velkého území pro rozsáhlou obnovu zrušené silnice Most - Mariánské Radčice a s výstavbou rekreačních a obytných zón v okolí budoucího jezera Most. Na oživení bývalé těžební oblasti se proinvestuje přes miliardu korun z veřejných a soukromých zdrojů. Nová braňanská silniční větev se napojí na parkoviště u děkanského kostela a na ulici Hřbitovní. Žádost o stavební povolení podá město v srpnu. Zastupitelé ODS s výkupy pozemků pro novou silniční síť mezi Mostem, Mariánskými Radčicemi a Braňany nesouhlasí. Za předčasný a riskantní považuje nákup parcel Václav Janout (ODS). Stavba silnice totiž závisí na dotaci od státu, na jejíž uvolnění se čeká. „Město Most vyhodí čtyřicet milionů korun za pozemky, silnice pak nebude a my budeme mít lebedu,“ prohlásil Janout. Podle něj se mělo vyčkat na stanovisko z Prahy, zda s dotací může město skutečně počítat. Vedení města se odvolává na jednání ministerstev, která řeší zahlazení starých ekologických škod po těžbě uhlí. „Na stavbu silnice byla meziresortní komisí přidělena dotace z patnácti ekomiliard,“ informovala náměstkyně primátora Hana Jeníčková. Stavba silnice Most - Mariánské Radčice se plánuje na dvě etapy. První část vznikne mezi obcí a odbočkou k Celiu, kde bude závod na výrobu bioetanolu. Druhá část povede od závodu k Mostu, kde se silnice napojí na nový most, který překlene řeku Bílinu a naváže na kruhový objezd u čerpací stanice Shell u muzea. Podle zastupitele Luboše Polanského (ODS), který je povoláním architekt, mělo město upřednostnit směnu pozemků před jejich koupí, aby ušetřilo. Podle Jeníčkové se město snažilo o směnu a v případě státních pozemků i o bezúplatný převod, ale většinou neuspělo.