Čtyřicetiletý Radek jezdí mezi Teplicemi a Mostem denně. Přiznává, že někdy nejvyšší povolenou rychlost překročí. „Z kopce se to prostě rozjede. Tahle silnice by si vyšší rychlost rozhodně zasloužila. Devadesátka je tu moc přitažená za vlasy,“ míní.

Nebezpečné ostrůvky

Tragická nehoda u Obrnic na Mostecku, při které minulý týden zemřela mladá žena, opět rozpoutala diskuzi o tom, zda by se na hlavním tahu z Teplic do Chomutova mělo jezdit na čtyřproudé silnici 110 km/h namísto nynější devadesátky.

Tento úsek silnice I/13 je už několik let na schváleném seznamu ministerstva dopravy, který vyjmenovává silnice, kde by se mohlo jezdit rychleji.

O zvýšení rychlosti rozhoduje kraj po konzultaci s policií. Ta je proti. Argumentuje nevhodností silnice, a to hlavně pro časté zastávkové zálivy a ostrůvky. Právě u jednoho z nich se tragická nehoda stala. „Za svoji kariéru jsem tu zažil desítky nehod. A některé právě na zastávkách,“ vzpomíná Josef Šejbl, bývalý šéf dopravní policie v Teplicích.

Tak vypadalo v pondělí 10. července místo u Obrnic, kde havarovaly dvě dívkyZdroj: Deník/Edvard D. Beneš

Místo tragické nehody. Uprostřed snímku je ostrůvek, oddělující samotnou silnici od zálivu zastávky. Za tím je vidět protihluková stěna, proražená havarovaným automobilem s dívkami.  Foto: Deník/Edvard D. Beneš

Silnice není na vyšší rychlost v celé své trase připravená. „Na silnici je spousta úseků, které nesplňují parametry pro 110 kilometrů v hodině. Než se osadí novými značkami, musíme jasně vymezit úseky, kde bude rychlost omezená zpět na devadesátku. A těch bude poměrně hodně,“ upozorňoval už loni Jan Matoušek z krajské dopravní policie.

Na analýze dopravní situace v celé trase se stále pracuje.

Vyřešit dopravu na silničním tahu chce i obec Obrnice. Před lety žádala ŘSD o rekonstrukci protihlukových stěn. Marně. „Jsou v hrozném stavu,“ říká starostka Drahomíra Miklošová (ODS). Dopravní experti by podle ní měli navrhnout bezpečnější řešení autobusových zastávek, které chrání malý a starý ostrůvek. Právě do něj auto se ženami narazilo.

Naopak zastáncem zvýšení rychlosti je Jan Pechout z Besipuu. „Auta už dneska mají stabilizaci a ABS a je to už někde jinde. Když se tam nebude bláznit, tak to není nebezpečné,“ je přesvědčený Pechout.