Zatímco RWE ruší k 17. prosinci své zákaznické centrum v Mostě a odkazuje klienty na telefon, internet a Skype, její konkurent dnes otevírá své zákaznické centrum v Mostě a za pár týdnů i v Litvínově.

„Ne každý má přístup na internet. Máme i zákaznickou telefonní linku, ale když na ní volá padesát lidí najednou, tak se nemusí dovolat. A hlavně: na Mostecku nejsou jen mladí, ale i starší obyvatelé. Vůči nim by nebylo fér, nemít tu pro ně kancelář,“ řekl Deníku Jaroslav Salava, regionální zástupce expandující Pražské plynárenské.

Není to jen finta na lidi založit pobočku, nalákat je a po čase kancelář zrušit a komunikovat s nimi také na dálku?

„Ne, ne, ne,“ řekl Salava. Podle něj firma v regionech spoléhá na osobní kontakt. Kanceláře mimo Prahu a Střední Čechy už fungují v Podbořanech, Chomutově a Žatci. „Teď jsou na řadě Most a Litvínov, dále Duchcov, Teplice, Ústí a pořád na sever. Kancelářemi budeme pokrývat víceméně celou Českou republiku,“ sdělil Salava.

Neuškodí teď RWE rušení zákaznického centra v Mostě?

„Věříme, že ne. Z našich údajů i z veřejných průzkumů vyplývá, že v současné době zákazníci, a nejen zákazníci RWE, preferují a stále častěji využívají modernější a pohodlnější formy komunikace, než je návštěva kanceláře,“ tvrdí Pavel Zajíc, regionální tiskový mluvčí RWE.

RWE si chce podle jejího mluvčího udržet všechny zákazníky, nejen ty z Mostecka. V rámci svého zákaznického programu RWE Premium nabízí slevy na okna, stavební materiály, plynové či elektrické spotřebiče a spotřební zboží. „Nedávno jsme také zavedli pro naše zákazníky RWE Kartu, díky které lze získat dvacetiprocentní slevy při návštěvě vybraných kin či dvacetiprocentní slevu na skipasy do vybraných lyžařských areálů,“ mluvčí firmy.

Pražská plynárenská ve středu oznámila, že nebude pro 1. čtvrtletí 2011 domácnostem a živnostníkům zvyšovat prodejní ceny zemního plynu a od ledna bude nadále poskytovat slevu 7% pro seniory a zdravotně postižené.

A jak jedná se svými zákazníky na Mostecku ČEZ?

„Snažíme se jim vyjít maximálně vstříc. Proto nabízíme hned několik možností, jakým způsobem s námi mohou komunikovat,“ uvedla Soňa Holingerová, mluvčí ČEZ pro severní Čechy. I ČEZ doporučuje zákaznickou linku a internet. Kdo dává přednost jednání z očí do očí, toho ČEZ odkazuje na dva své smluvní partnery, kteří v podstatě v regionu zastupují Zákaznická centra. V Mostě je to firma REIMONT-ELEKTRO v Dělnické ulici, v Litvínově pak smluvní partner Prochel v ulici Kostelní. „Pokud by ani tito smluvní partneři našim zákazníkům nestačili, mohou dojet do Teplic či do Chomutova, kde má Skupina ČEZ Zákaznická centra,“ uvedla mluvčí.

Pokud zákazníci ČEZu nemohou či nechtějí cestova , je pro ně podle Holingerové ideální komunikace přes zákaznickou linku 840 840 840 nebo poruchovou linku 840 850 860 v ceně místního hovoru. Zdarma pak lze posílat žádosti či dotazy na e-mail cez@cez.cz, nebo korespondenčně na adresu ČEZ Zákaznické služby, s.r.o., Guldenerova 2577/19, 303 28 Plzeň.

Problémy i požadavky je také možné faxovat na číslo 371 102 008.