Návrhy na úpravu parkování obsahuje koncept studie revitalizace veřejných prostranství na sídlišti Pod Lajsníkem. Je tam vytipována desítka míst, kde by auta mohla parkovat nad sebou.

„Všechny ulice jsou z hlediska parkovacích kapacit silně poddimenzované, výsledkem je tak vysoký podíl nelegálních parkovacích stání, tzn. parkování na chodnících, v nároží křižovatek nebo v obratištích na koncích slepých ulic,“ uvádí se v konceptu studie.

Její autoři na sídlišti, kde bydlí 6 300 obyvatel, zdokumentovali celkem 2 402 legálních parkovacích míst, z toho 366 míst ve starých parkovacích domech - v ulicích Václava Řezáče (180 míst), Jaroslava Haška (106 míst) a K. J. Erbena (80 míst).

Pro navýšení parkovací kapacity o zhruba šest stovek míst odborníci vytipovali lokality pro umístění dalších parkovacích domů či vícepodlažních garáží. Svá doporučení nedávno představili na setkání s veřejností.

„Parkovací domy byly navržené v místech, kde je kvalitní dopravní obsluha z obvodových komunikací,“ řekl dopravní inženýr a spoluautor konceptu studie Radek Michlík. Nové stavby jsou v návrhu s popínavou zelení na fasádě. Podrobnosti má určit projekt na revitalizaci sídliště.

Návrhy parkovacích domů či podlažních garáží na sídlišti Pod Lajsníkem:

close Místa na sídlišti Pod Lajsníkem v Mostě navržená pro parkovací dům či vícepodlažní garáž. info Zdroj: Deník/Martin Vokurka zoom_in Jedno z navržených míst. 1. V prostoru stávajícího parkoviště u bloku 511 (čp.1591) při křižovatce ulic Josefa Suka a Moskevská – využití sklonu terénu pro dvoupatrové parkování v severní části parkoviště

2. V ulici Václava Řezáče, v prostoru mezi objektem Policie ČR a objektem občanské vybavenosti Sever u Moskevské ulice

3. V prostoru stávajícího parkoviště u okružní křižovatky Rudolická - Moskevská

4. V prostoru stávajícího parkoviště v ulici K. H. Borovského – u bloků 517a 518 (u okružní křižovatky Rudolická - Pod Lajsníkem)

5. V prostoru stávajícího parkoviště a řadových garáží – u bloků 556 a 558 (u okružní křižovatky Josefa Suka - Pod Lajsníkem)

6. V prostoru stávajícího parkoviště v ulici Františka Kmocha - severozápadně od bloku 503

7. Kompletní přestavba stávajícího parkovacího domu v ulici Jaroslava Haška – u bloku 514 (nahrazení objektu vybavenosti a garáží novým parkovacím domem s vyšší kapacitou)

8. Zvýšení kapacity stávajícího parkovacího domu v ulici Bohuslav Martinů – naproti bloku 557

9. Polozapuštěné kryté parkoviště pod mírně navýšenou plochou sportovního hřiště u ulice Josefa Suka - severozápadně od bloku 501

10. Víceúrovňové parkoviště v prostoru stávajících garáží mezi ulicemi Josefa Suka a Jana Kubelíka – jihovýchodně od bloku 510