S několikapodlažními parkovacími domy a podzemními parkovišti počítá do roku 2013 integrovaný plán rozvoje města. „Řada obyvatel postrádá odstavné plochy pro své automobily. Nové plochy jsou kapacitně omezeny a většinou řeší jen některé lokální problémy,“ tvrdí experti.

To, že městu chybí parkoviště, se vědělo už v roce 2001, kdy na deficit takzvané dopravy v klidu upozornila kritická studie.

Podle magistrátu je v Mostě vysoká míra používání aut k nákupům, 39 procent oproti průměrným 29 procentům v České republice.

Podzemní parkoviště pro 350 vozidel má v centru Mostu pouze nový obchodní dům. Kvůli zlepšení dopravy a očekávanému většímu zájmu o centrum Mostu se uvažuje o stavbě parkoviště pod Repre a radnicí, aby auta neomezila chodce. Ještě letos odborníci navrhnou, jak bude vypadat velké parkoviště na nevyužívaném travnatém pozemku mezi ulicemi Žatecká a Františka Halase u hřbitova.

Komplexní řešení parkování v Mostě vzejde za půl roku ze soutěže projekčních a investičních firem.

Za poslední čtyři roky vzrostl počet osobních aut v českých rodinách o půl milionu. Zároveň se mírně snížil počet osob připadajících na jeden automobil.
Vyplývá z toho nejen špatný stav ovzduší především ve velkých městech, ale i dopravní zácpy. A v neposlední řadě také problémy s parkováním.

Trendem posledních let je proto vyhánět dopravu z center měst. Účinným prostředkem k tomu je například zdražování parkovného.