Dráha s hladkým asfaltem si nevyžádá rozsáhlé zemní práce. Měla by vzniknout z betonové cesty, která vede kolem plotu dostihové zóny, kde se prohánějí koně. Trasa připomíná z výšky tvar tenisové rakety. Hipodrom měl záměr v šuplíku už delší dobu. Teď chce zahájit stavbu co nejdříve a zprovoznit dráhu ještě během prázdnin.

„Cesta na Benediktu je extrémně přetížená a provoz je tam nyní na hranici bezpečnosti. Nezlepší se to ani během léta, protože dráha na Matyldě bude dokončena až v zimě," řekl Deníku Miroslav Suchý, předseda představenstva a ředitel akciové společnosti Hipodrom Most. (video z Benediktu si můžete prohlédnout po kliknutí na tento odkaz) Ta shání peníze. Požádala o podporu město Most, které vlastní třetinu akcií společnosti. O záměru jednali radní poprvé minulý týden, ale nerozhodli. „Nebráníme se tomu. Záměr je výhodný, protože se dá využít betonová cesta, ale náklady pět milionů korun jsou vyšší než jsme očekávali," řekl náměstek primátora Jiří Kurcin.

Dráha podle plánu měří 3 370 metrů. Úsek pro jízdy ve dvou směrech je dlouhý 1,5 kilometru a široký pět metrů. Úsek s jednosměrkou měří 1 870 metrů a je široký tři metry. Celkové náklady jsou devět milionů korun.

Podle Suchého není nutné investovat všechno najednou. Dráha by mohla vzniknout ve dvou etapách. Nejprve by se za pět milionů položila první vrstva asfaltu. Bruslaři by bruslili. Do dvou let by dráhu pokryla druhá vrstva, která zabráni případným nerovnostem, protože mezi betonovým díly jsou mezery.

Hipodrom slibuje, že sám vybuduje občerstvení u dráhy a půjčovnu koloběžek. Půjčování bruslí brání hygiena.

Kurcin připustil, že se dráha může dostat do návrhu rozpočtu na rok 2009.

Šéf hipodromu je na letošní zamítnutí pomoci připraven. „Náš záměr je trvalou nabídkou, kterou lze kdykoliv, pokud budou peníze, zrealizovat,“ u­vedl.

Za použití dráhy by návštěvníci nic neplatili. Museli by dodržovat pouze provozní řád pro pobyt v areálu hipodromu, který je oplocen a na noc se zamyká.