Na trati Děčín - Most - Chomutov budou po dvou hodinách jezdit spoje až do Kadaně – Prunéřova, odkud naváží vlaky do Kadaně předměstí a Klášterce nad Ohří. Nově pojedou večerní vlaky z Ústí nad Labem (23.33) do Teplic  (23.55) a z Mostu (23.24) do Ústí nad Labem (0.30). V pracovních dnech ve špičkách pojedou mezi Ústím a Teplicemi spoje každou půlhodinu.

MOSTECKO Koncepce spojů se změní mezi Teplicemi a Litvínovem, kde na části tratě pojede elektrická souprava Regiopanter, stejně jako z Mostu do Kadaně-Prunéřova. České dráhy mají pro Ústecký kraj k dispozici sedm těchto moderních souprav.

Počet spojů naroste mimo jiné na trati Děčín  – Praha. V úseku Lovosice – Roudnice nad Labem budou vlaky jezdit v hodinovém intervalu. Poslední večerní zrychlený osobní vlak (21.40) z Prahy bude prodloužen až do Děčína. Z Děčína bude v 0.16 vyjíždět nový zrychlený vlak do Ústí nad Labem jako přípoj od posledního vlaku z Bad Schandau.

S novým jízdním řádem se mění i ceny spojů Českých drah. Cestující si za jízdu vlakem připlatí. „Jízdné mírně podraží. Například na trati Ústí nad Labem a Lovosice bude stát 39 korun místo dosavadních 38 korun,“ uvedl Vladimír Štochl, obchodní ředitel regionálního obchodního centra Českých drah.

Některých linek se úprava cen nedotkne vůbec. Například za jízdenku na trati Ústí nad Labem - Teplice lidé zaplatí jako dosud 31 korun. Za jízdenku mezi Děčínem a Chomutovem místo stávajících 134 korun lidé zaplatí 135 korun.

Denně pojede 792 vlaků

V kraji se objem dopravy po železnici zvedne zhruba o pět procent. Na některých linkách se změní koncepce a zvýší se také počet vlakových spojů. V Ústeckém kraji denně pojede 792 vlaků objednaných krajem (z toho 759 osobních, zbytek spěšných a rychlíků), v dálkové dopravě 97 rychlíků, 12 spojů EuroCity a pět vlaků EuroNight. Celkově to představuje 7,5 milionu vlakokilometrů ročně, což znamená násobek počtu spojů, ujetých kilometrů a dnů. „Snažili jsme se železniční dopravu posílit, což umožnily úspory získané při soutěži o autobusové dopravce,“ uvedl vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakub Jeřábek.

Jediné omezení se týká provozu na trati Chomutov - Vejprty. „Vlaky tam budou jezdit pouze o víkendech od května do září,“ řekl Štochl. Je to podle něho dáno i tím, že německý dopravce přestal zajišťovat následné spojení mezi Vejprty a Cranzahlem.

Zhruba v polovině roku by železniční doprava měla být zahrnuta do jednotného přepravního tarifu Ústeckého kraje, který v autobusové dopravě začne platit už od ledna. „Máme už uzavřený dodatek smlouvy s Českými drahami, zbývá to dořešit ještě administrativně. Potom bude moci jednotný tarif začít platit i na železnici,“ uvedl Jeřábek. Reálným termínem je podle něj červenec nebo srpen.