Na loni otevřený šestikilometrový úsek Bítozeves – Vysočany, kolem zóny Triangle, naváže nová, téměř šestnáct kilometrů dlouhá čtyřproudová silnice do Chomutova.

„Slavnostní zahájení stavby je naplánováno na 27. dubna. Už loni ale začaly na některých místech skrývky ornice a probíhá tam záchranný archeologický průzkum,“ sdělil Václav Filip, náměstek pro výstavbu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Chomutov.

Řidičům by nová silnice měla začít sloužit za tři roky, uvedení do provozu je nyní naplánováno na březen 2013.

Nová silnice ve směru od Prahy do Chomutova povede nejprve v souběhu s nynější komunikací, u Lažan, kde vyroste mimoúrovňová křižovatka, ji překříží. Jižně mine Všehrdy a Droužkovice.

Poblíž tamního železničního tunelu vyroste další mimoúrovňová křižovatka, zároveň bude část silnice z Března do Chomutova přeložena. Od Droužkovic povede nová čtyřproudová silnice v souběhu se železniční tratí Žatec – Chomutov. U Spořic vyroste další mimoúrovňová křižovatka a silniční přivaděč.
Nový úsek silnice R7 bude zakončen na už postavené mimoúrovňové křižovatce se silnicí I/13 Chomutov – Karlovy Vary v Nových Spořicích.
Odtamtud vede silnice I/7 po před několika lety vybudované nové trase přes Krušné hory k Hoře Svatého Šebestiána na hranici s Německem.
Výstavba silnice R7 mezi Žateckem a Chomutovem vyjde na zhruba pět miliard korun. ŘSD požádalo o dotaci z Evropské unie, o tom zda přijde, se rozhodne v Bruselu.

Počítá se s výstavbou dvaceti mostů s celkovou délkou přes jeden kilometr. V plánu je také stavba pěti protihlukových stěn v celkové délce 1,2 kilometru.

ŘSD by letos na podzim chtělo začít stavět silnici R7 i na opačném konci loni zprovozněné trasy na Žatecku – úsek Bítozeves – Postoloprty. Na něj je ale pro letošek vyčleněno jen sto milionů korun ze státních dluhopisů.

Přípravu stavby navíc zpomaluje vyvlastňování potřebných pozemků.