Silnice Most – Braňany u děkanského kostela je už dávno hotová. Ale je slepá. A bude ještě dlouho. Možná i pár let. Všichni čekají, až stát vybere firmu, která na silnici naváže další silnicí. Ta bude mnohem delší a dražší. Povede kolem jezera Most až do Mariánských Radčic a bude stát stovky milionů korun. Má je uhradit stát a opět z takzvaných „15 ekomiliard“. Kvůli napojení silnice na město vznikne přemostění řeky Bíliny z mimoúrovňové křižovatky u muzea.
Když se veledílo podaří, liduprázdná krajina se může začít osídlovat. To je vize politiků a urbanistů. Stále vymýšlejí, co udělat kolem zlikvidovaného starého Mostu.

Teď je slepá silnice mosteckým „divem“. Symbolizuje první vykročení do bývalé měsíční krajiny a zároveň opatrnost institucí při zabírání obrovského území. I proto docházelo ke komickým situacím. Stavbaři udělali silnici dokonale, se značkami, jakoby už druhá silnice byla hotová. Směrovka vedla řidiče i k parku s miniaturami budov starého města. MiniMost ale ještě nevznikl.

„Řidiči jeli po pěkné silnici a najednou koukali do hlíny. A konec,“ říká náměstkyně primátora Hana Jeníčková. Teď je vjezd na cestu uzavřen.
Také Hospodářská a sociální rada Mostecka nechápe, proč vázne stavba navazující silnice na Radčice. „V měsíci červnu mělo být vyhlášeno výběrové řízení na realizaci a dosud se tak nestalo,“ diví se členové velké rady. Pověřili svou předsedkyni Helenu Veverkovou, členku vládní mezirezortní komise, aby prověřila, proč se nic neděje.

Nervozita má i jiný důvod, než rozvoj Mostecka. Podle primátora Vlastimila Vozky byla silnice do Radčic projektována i jako objízdná trasa, kdyby silnici Most – Litvínov uzavřela havárie v chemičce.

Otázkou také je, jak výstavba přemostění ovlivní provoz na silnici Most – Chomutov. „Budeme o tom muset jednat,“ říká Renné Komínek z Ředitelství silnic a dálnic ČR.