Šlo o západoevropské vydání známé zámořské série Can-Am. To bylo také jedno z velkých lákadel, protože to byl nejen jediný závod západních vozů v Československu, ale zároveň také v tehdejším Východním bloku. Prestiž série nespočívala jen v tom, že byla ze „Západu", ale i výkony vozů, které měly dvanáctiválcové motory s maximálním obsahem až 8 300 ccm a pod kapotou stovky koní. Dalším aspektem byli skvělý piloti, kterých Interserie mohla nabídnout spoustu. Startovali v ní i jezdci F1, například Niki Lauda, Lella Lombardiová, či vítěz 24 hodin Le Mans Jochen Mass. Ročník 1979 se jel v tehdejším Západním Německu na okruzích Nürburgring, Wunstorf, Ulm, Hockenheim ring, Kassel – Calden a v československém Mostě. V jiných ročnících navštívila také další slavné tratě jako je Monza, A1-Ring, Imola či Brno.

První čtyři ročníky se jely v Mostě ještě na staré trati, která vedla ulicemi města. Start byl na silnici I/13, ze směru od Bíliny, se jelo směrem na Chomutov a kousek za silničním mostem se přejíždělo do protisměru. Návrat z protisměru byl kousek za mostem k nádraží. Silnici vozy opustily po spojce s ulicí Rudolická u benzínové pumpy dnešního Tesca, poté pokračovaly po Rudolické zpět směrem na Bílinu. Z Rudolické sjely zpět na I/13 a pokračovaly až k čerpací stanici u Chánova, kde byla otočka, a vracely zpět na start. Boxy byly na autobusovém nádraží. Již od pátku se fanoušci pokoušeli dostat do depa, aby se mohli podívat na závodní vozy. Sobotní tréninky byly také velmi sledované a všichni se už nemohli dočkat nedělního závodu. V kvalifikaci byl nejrychlejší vedoucí muž šampionátu Němec Peter Hoffmann na McLarenu M8F Chevrolet.

Třicet tisíc diváků podél trati si nenechalo ujít start závodu. Vozy startovaly letmým startem, takže když se objevily na startovní rovince, jely už plnou rychlostí a průjezdem prvního vozu byl závod odstartován. Řev 18-ti vozů byl nezapomenutelný. Rozhodovala především rychlost na rovinkách, protože trať byla příliš úzká. Vozy dosahovaly rychlosti přes 300 km/h. Největší favorit Petr Hoffmann na McLarenu, který vyjížděl z pole-position musel odstoupit pro poruchu převodovky. Vítězství tedy připadlo německému jezdci Norbertu Przybillovi s vozem TOJ SC302 Ford, druhý byl Kurt Lotterschmidt s vozem TOJ SC205 BMW a třetí Švýcar Ruedi Jauslin na Lole T286 Ford.

První naše účast na domácím závodě přišla o rok později, v roce 1980, kdy do závodu nastoupil Miran Velkoborský a dojel s vozem MTX 2-03 Ford desátý. V roce 2002 se jel také jeden závod v Brně. Poslední závod se v Mostě jel v roce 2003. Samotná Interserie zanikla dva roky poté.

Adam Duffek