Cestujícím v Mostě slouží tři nové autobusy, v Litvínově jezdí dva. Náklady na pořízení jednoho byly zhruba 4,5 milionu korun. Nízkopodlažní čtyřdveřové autobusy pro městskou dopravu SOR NB12 jsou dlouhé přes dvanáct metrů. Vybavené jsou motory o výkonu 210 kilowatt, které splňují emisní třídu EURO 6.

Celková kapacita těchto vozidel je 95 cestujících, z toho 28 sedících a 67 stojících. "Důraz jsme kladli také na barevné provedení interiéru vozidel, které je vyvedené v barvách dopravního podniku. V autobuse je také kamerový systém," uvedl ředitel společnosti Daniel Dunovský.

Díky nákupu má nyní dopravní podnik 42 autobusů typu SOR NB12. "Dalších pět nových autobusů hodlá dopravní podnik pořídit začátkem příštího roku, všechny budou nasazeny do provozu v Litvínově," řekl Dunovský.

Loni začala v Mostě jezdit bezbariérová tramvaj EVO 1. Ta cestujícím umožňuje zdarma surfovat na internetu prostřednictvím wi-fi sítě. Starou tramvaj podnik prodal na Ukrajinu. "V současnosti hledáme dotační titul, který by nám umožnil nákup dalších tramvají," uvedl Holý.

Oba akcionáři, kterými jsou Most a Litvínov, vyjádřili podporu pokračování tramvajové dopravy mezi oběma městy a jejímu rozvoji. Dopravní podnik má 47 tramvají, z toho je pět vozidel nízkopodlažních. Pro provoz MHD slouží ještě 89 autobusů.

V nedávné minulosti podnik opravil tramvajové křížení, modernizoval výhybky, informační systém, rekonstruoval zastávky a pořídil nízkopodlažní tramvaje. "Celkové způsobilé náklady na projekty IPRM (integrovaného plánu rozvoje města) v části dopravního podniku činily zhruba 169 milionů korun," uvedl Holý.