Například zážitek řidiče Vítězslava Škvora je v tomto směru typický. „Musel jsem před asi týdnem jet oklikou ze Zubrnic přes Týniště na Touchořiny, protože na hlavní do Úštěka shořelo auto a nedalo se projet," líčil zážitek. „V jednu chvíli jsem měl pocit, že bloudím po nějaké polňačce, tak je rozbitá."

Netřeba ani jezdit tak daleko, stačí silnice z Nové Vsi nad Střekovem směrem na Němčí. Z ní je již souvislá řada přes sebe položených děr a výtluků, kde projedete pouze s terénním vozidlem.

Vlastními silami

Podle Jaroslava Tačnera, technického náměstka z ústecké Správy a údržby silnic (SÚS), budou ale opravy pokračovat až do října, možná i déle. „Provádíme je jednak vlastními silami a technikou, jednak se smluvními partnery. Bohužel se nám zpozdilo výběrové řízení na živičné povrchy, ale tento týden jsme podepsali smlouvy, takže do 14 dnů začnou opravy," slíbil. Bohužel, rozsah prací podle Magdaleny Hanáčkové z kanceláře hejtmana limitují finanční prostředky. „I přes výrazná úsporná opatření v rozpočtu na tento rok mohl kraj na opravy silnic uvolnit jen 100 milionů korun,"uvedla. Přitom na to, aby dokázal kraj udržet všechny silnice ve výborném stavu, musel by do nich vložit každý rok 600 milionů korun. „To přesahuje možnosti krajského rozpočtu," dodala k tomu Hanáčková.

Kvůli pozastavenému ROP Severozápad nemůže kraj ani začít s pracemi na připravených projektech obnovy krajských komunikací, případně výstavby nových. Třeba na zoufale očekávaných obchvatech Chomutova nebo Roudnice.

Dlouhá zima

„Kromě vozovek, poškozených dlouhým zimním obdobím, se musíme navíc vypořádat také s následky ničivých červnových povodní," pokračovala ve vysvětlování Hanáčková.

Ty totiž poničily vozovky, propustky a mostky ve všech okresech Ústeckého kraje. „Opravy škod již provádíme, nicméně byly vyčísleny na 115 milionů korun," dodala Hanáčková s tím, že prostředky na opravy kraj čerpá také ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Mimo to všechno kraj ještě zrovna provádí ještě rekonstrukce silnice II/267 ze Severní/Lobendavy do Dolní Poustevny za 31 milionů korun, případně rekonstrukci mostu v Trmicích. Pro srovnání, v loňském roce za opravy a údržby krajských silnic, prováděné ústeckou SÚS, zaplatil kraj 143 milionů, přičemž investice do dopravy jako takové vystoupaly na 243 milionů korun.