Práce na výměně povrchu už začaly. Jedná se o úsek o celkové délce 630 metrů, kde vozovka už nevyhovovala kritériím mezinárodní automobilové federace FIA ani normám evropské motocyklové federace FIM Europe. „Na 7 500 metrech čtverečních musíme vyměnit už nevyhovující asfalt a vybudovat funkční odvodnění, aby dešťová voda rychleji odtékala z dráhy. Povrch byl už velmi hrbolatý, někde nahradíme dokonce původní asfalt z roku 1983," řekl sportovní ředitel společnosti Autodrom Most Michal Marek.

Výměna povrchu podle něj přinese zvýšení bezpečnosti pro závodníky i posun v kvalitě sportovních výkonů. „Předpokládám, že po stavebních úpravách se okruh zrychlí. Očekávám proto nové traťové rekordy, a to v kategorii motocyklů a kamionů. Zatímco u trucků by mohlo jít o zlepšení v řádu desetin vteřin na jedno kolo, u motorek to vidím o vteřinu i více. Výjezd na cílovou rovinku bude totiž po úpravách výrazně rychlejší," uvedl Michal Marek.

Obnova asfaltového povrchu není jedinou investicí, kterou společnost Autodrom Most naplánovala. V následujících deseti letech hodlá podle vyjádření generálního ředitele Jiřího Voloveckého do areálu investovat mezi 100 až 150 miliony korun. „Už jsme dokončili generální rekonstrukci servisních boxů. Administrativní budovy na polygonu i v paddocku mají novou omítku. Nově jsme otevřeli pneuservis s rychloservisem a nabídkou kompletního vyčištění vozu a prodejem doplňkového sortimentu pro všechny motoristy. Plánujeme výstavbu nové startovní věže a medical centra," vyjmenoval Jiří Volovecký.

Suverénně nejvíce ambiciózním plánem je vybudování hotelu přímo v areálu autodromu. „Všechny naše významné akce jsou dvou a vícedenní. Prvotřídní zázemí bez nutnosti přesunů pro jezdce, jejich týmy a samozřejmě i diváky je nezbytností," nechal se slyšet Volovecký. Ohledně výstavby hotelu nicméně zatím nebyl stanoven žádný časový harmonogram.