VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mostecký polygon ročně pojme tisíce řidičů

Most - Včera se v centru výuky bezpečné jízdy školili řidiči cisteren, mostecký polygon vloni využilo i tisíce jednotlivců.

4.3.2010
SDÍLEJ:

Na mosteckém polygonu se školili řidiči cisternových vozů.Foto: DENÍK/Václav Veverka

Na polygonu včera jezdily cisterny. Řidiči těžkých vozů totiž měli v Mostě školení.

Profesionální šoféři zkoušeli jezdit na ledovém, mokrém či kluzkém povrchu s cisternovými a sklápěcími auty za 3,5 milionů korun.
„Do Mostu přijelo jedenáct vozů, které běžně fungují v dopravě a zajišťují dodávky betonu. V každém voze jsou dva řidiči, kteří se prostřídají,“ sdělila Kateřina Vorlíčková ze společnosti CEMEX, která své řidiče na polygon vyslala.

Řidiči z povolání nejdříve prošli teoretickým školením, poté se již v doprovodu instruktora zúčastnili praktické části.
„Řidič má v autě napojenou vysílačku na instruktora, který mu říká co má dělat, jak má jízdu regulovat a jakou rychlostí má najíždět,“ vysvětlil Petr Měsíček, analytik logistiky společnosti CEMEX.

Na polygon jezdí tisíce řidičů

Do nejmodernějšího výcvikového centra České republiky, které je umístěno v areálu Autodromu, zavítá za rok tisíce řidičů. Mostecký polygon totiž nevyužívají jen firmy ke školení svých šoférů, ale i jedinci, kteří nechtějí přijít o svůj řidičský průkaz. Odečíst trestné body z registru řidiče je totiž možné na základě absolvování školení bezpečné jízdy. „Jen za loňský rok se do kurzu přihlásilo přes 4 700 lidí. Firemních školení se v průměru uskuteční deset za měsíc,“ vypočítala jedna z pracovnic polygonu.

Kurz na umazání bodů stojí 3 800 korun.

„Kurz se koná v jeden den. Tři hodiny je teorie, defenzivní myšlení. Přístup k jízdě, předvídání situací, dopravní psychologie, dopravní nehody, technika jízdy. Poté řidič absolvuje čtyři hodiny jízdy. Zkoušejí se zatáčky, roviny. Dále se řidič učí brzdit, vyhnout se a jezdit na mokré vozovce. Na závěr pokračuje půl hodinová diskuze, co to řidiči přineslo,“ přiblížil před časem absolvování kurzu Jiří Patera, ze společnosti HCT.CZ, která kurzy zajišťuje.
Řidič jezdí ve vlastním voze. „Naši zaměstnanci vůz zkontrolují, už se nám stalo, že měl platnou technickou, ale auto bylo v hrozném stavu,“ dodal Patera.

Řidič po absolvování kurzu bezpečné jízdy dostane certifikát, na jehož základě mu úřad odepíše tři body. Takto však lze odečíst body jedenkrát za rok.
„Přes zimu je nápor řidičů největší, když totiž neuspějí, zkoušejí to znovu v novém roce,“ dodala pracovnice z polygonu.

Nehodovost

Podle zprávy o bezpečnostní situaci v loňském roce došlo na komunikacích mosteckého okresu k 862 nehodám. Z počtu dopravních nehod došlo k šesti úmrtím.

Nejčastější příčinou dopravních nehod je podle bezpečnostní zprávy rychlost, nesprávný způsob jízdy, nedání přednosti a v posledních letech nepozornost. V loňském roce bylo zjištěno celkem 11 571 dopravních přestupků, za celkovou částku 8 983 700 korun.

V loňském roce se na Mostecku uskutečnilo celkem sedmačtyřicet dopravněbezpečnostních akcí a to nejen typu „Kryštof“.

Autor: Miroslava Huláková

Mají se řidičům umazávat body za absolvování kurzu na polygonu?

Ano

33 %

Ne

67 %

Nevím

0 %

Hlasovalo: 9

Anketa byla ukončena

4.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Litvínov versus Vítkovice.
8

Litvínov se po krachu v Pardubicích vrátil zpět na vítěznou vlnu

Studentské volby. Ilustrační foto.

Čtyři školy na Mostecku budou volit prezidenta nanečisto

V litvínovské nemocnici následné péče přibyla lůžka

Litvínov - Investice si vyžádala skoro dva a půl milionu korun. Vznikl i kontaktní sociální úsek.

DENÍK NÁM FANDÍ: V pondělí představíme další fotbalový tým

Okres Most - Nenechte si ujít pondělní tištěné vydání Mosteckého deníku s projektem Deník nám fandí.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Raději zpoždění, než jízda metrem. Autobusy RegioJetu zamíří zas i na Florenc

Most, Chomutov, Louny – Firma vyslyší stížnosti zákazníků, kteří se bouřili proti výstupu na okraji hlavního města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT