„Karty blbnou,“ sdělil Deníku Martin Brejcha z Horního Jiřetína. Měl nabito skoro 400 Kč, ale v autobusu mu skříňka u řidiče ukázala, že na kartě nemá nic. Aby dojel domů, musel si koupit dražší jízdenku. Když si kartu nechal ověřit čtečkou u revizorů, byl dokonce o pár set korun v minusu, jako by byl dlužníkem. Deník byl svědkem toho, jak Brejcha oznamuje svůj problém na referátu jízdenek dopravního podniku. Řekli mu, že chybu řeší programátoři už od července a že není jediný: jednomu muži karta ukázala 15 tisíc korun.

Šéf podniku problémy potvrdil. „Tato nahodilá chyba se vyskytla přibližně v necelém jednom promile transakcí. Vzhledem k tomu, že jde o nepříjemnost vůči zákazníkům, byly okamžitě zahájeny práce na jejím odstranění,“ sdělil Marcel Dlask. Cestující o své peníze nepřijdou, protože záznam o jejich zůstatku v systému společnosti je v pořádku. Podle nastavených pravidel by zůstatek neměl nikdy být záporný: nejnižší je 0 korun.

Chybou postižení cestující by se měli co nejdříve dostavit na kterýkoliv předprodej dopravního podniku k reklamaci. Pokud budou chtít do vyřízení reklamace využívat výhod čipové karty, obdrží na zákaznických centrech náhradní kartu. „Abych mohl dál jezdit, zaplatil jsem sto korun,“ řekl Brejcha.

Po vyřízení reklamace podnik cestujícím převede zůstatek z náhradní karty na jejich kartu a navíc jim vyplatí i rozdíl mezi cenou jízdenky placené v hotovosti a cenou jízdenky uhrazené kartou.

Příčinou chyb je špatná komunikace mezi kartou a odbavovacím zařízením ve vozidle. Jakýkoliv pohyb elektronických peněz naštěstí zaznamenává počítačový systém dopravního podniku.

„Problém bude, když se to stane dítěti, které cestuje samo z města do města a nebude mít peníze na jízdenku,“ míní matka Petra Chocholušková.