Vyhradí jim část chodníků, které se budou opravovat. Jedná se o ulici Josefa Skupy (chodník, který je dál od obchodů) a o ulici SNP (chodník pod parkem u nemocnice) a o chodník podél ulice Žatecká. Navíc má vzniknout zpevněná, mlatová stezka v ulici Pod Širokým vrchem a v ulici Tvrzova, zpevněna cesta v ulici Čepirožská a bezbariérový přechod v ulici Josefa Ševčíka. Projektanti navrhnou i dopravní značení. Podle náměstkyně primátora Hany Jeníčkové na chodnících nevzniknou další „lesy" značek pro cyklisty. „Kdysi jsme za to byli oprávněně kritizováni. Pokud to půjde, počet značek zminimalizujeme," řekla. Část chodníků by se měla pro cyklisty odlišit barevnou dlažbou, nebo dělicím pruhem s piktogramy.

Mostečtí propagátoři cyklistiky, kteří ještě neznají detaily, hodnotí záměr opatrně.

„Jsem pro každou změnu, která povede ke zlepšení cyklodopravy," sdělil Jaroslav Hrubý. S Dušanem Bodnárem se shodují, že cyklisté potřebují hlavně dobré cesty vedoucí ven z města. „Chybí bezpečné výjezdy do okolí, hlavně do vesniček směrem na Havraň," sdělil Bodnár, který za Stranu zelených žádal radnici o zlepšení už v roce 2008.

Podle některých cyklistů rozvoj vnitřní městské cyklodopravy omezuje kopcovitý terén, a Most se solidní MHD proto nebude nikdy tak cyklistický jako města v nížinách. Chybí ale zázemí pro dojíždění na kole do továren a pro rodiny s dětmi, které chtějí upravené cesty pro přejíždění mezi rekreačními areály. Rudolf Hauf se zábory chodníků nesouhlasí. „Celosvětovým trendem je dělat pro cyklisty jízdní pruhy na silnicích," uvedl po návratu z cyklokonference v Brně. Podle něj je dost širokých silnic, kde lze místo stání pro auta vytvořit cyklopruh.