Po zprovoznění nové okružní křižovatky mezi Kahanem a aquadromem se dopravní omezení přesunulo do ulice Višňová, kde u 14. ZŠ město rekonstruuje první ze dvou protilehlých autobusových zastávek. Vozovka je u staveniště zúžená, pro cestující vznikla na trávě dočasná zastávka a řidiči musejí jezdit pomalu i kvůli provizornímu přechodu pro chodce.

Práce za téměř pět milionů korun začaly 1. srpna a skončí do října. „Dodavatel má celkem dvanáct týdnů na obě zastávky, tedy šest týdnů na jednu,“ sdělila Klára Vydrová z kanceláře primátora a tajemníka magistrátu.

Nová nástupiště budou bezbariérová a plochy pro autobusy panelové, aby se zálivy pod jejich tíhou opět nezvlnily. Na tuto rekonstrukci by měla navázat kompletní výměna asfaltového povrchu v celé ulici Višňová. Tím skončí série dopravních investic do hustě obydlené lokality, kde jsou už zvelebené zastávky MHD u Kahanu a aquadromu.

Radnice chce v úpravě autobusových zastávek pokračovat a zaměří se na okrajovou část Mostu, kde chce protáhnout trasu pro MHD. Stavební úřad minulý týden povolil výstavbu nových zastávek ve venkovském Vtelně včetně úprav místních komunikací v ulicích Mostecká a Na Gruntě. Tři metry široká a šestnáct metrů dlouhá zastávka na Mostecké bude mít přístřešek, lepší přístupový chodník a poblíž se počítá s novým stanovištěm pro tři nádoby na odpad a jeden velkokapacitní kontejner.

Stavební povolení řeší také úpravu křižovatky ulic Mostecká a Na Gruntě, kde se má rozšířit vozovka do zeleně kvůli plánovanému průjezdu autobusů.

Vozidla budou mít víc prostoru i v ulici Na Gruntě, kde se také zabere část zeleně. Kromě zastávky tam vznikne točna, což si vyžádá nový chodník, odvodnění a přeložení polní cesty. Investice plánovaná řadu let se zřejmě objeví v návrhu rozpočtu na rok 2020, o kterém zastupitelstvo rozhodne letos v prosinci.

Někteří Mostečané se delší dobu podivují nad tím, že žádné autobusy nejezdí na volně přístupný hipodrom, kde je zázemí pro rekreaci a různé akce. „To je opravdu takový problém, aby tam zajel autobus například třikrát za den alespoň o víkendu? Díky lepší dopravní obslužnosti by se zvýšila návštěvnost tohoto pěkného místa, které bylo vybudováno za nemalé peníze,“ napsala jedna maminka primátorovi Janu Paparegovi, který má na radničním webu diskusní rubriku. Podle primátora se úřad města záměrem znovu zavést MHD k areálu hipodromu zabývá.

„V současné době máme zpracovány dvě varianty řešení k zajištění optimální návaznosti ostatních spojů a vzájemného propojení s tramvajovou a autobusovou dopravou,“ uvedl primátor. Celý materiál dostane vedení města k dalšímu posouzení, při kterém budou hrát roli odhadované náklady na rozšíření MHD a finanční možností města. Na odlehlejší hipodrom jezdí autobusy kyvadlově jen několikrát do roka při dostizích, jinak je atrakce dostupná hlavně auty.

Radní ujistili, že MHD je pro Most důležitá. Koncem července proto schválili záměr zpracovat koncepci veřejné dopravy. „Optimalizace a zvýšení atraktivnosti MHD je prakticky jediný krok, kterým může naše město ovlivnit úroveň emisí v dopravě,“ oznámila městská rada. Nová koncepce má být klíčová pro budoucí jednání s městem Litvínov a Ústeckým krajem, s nimiž chce radnice řešit své potřeby v integrovaném systému dopravy (DÚK).