A bude muset víc šetřit, aby vše splatilo. Česká spořitelna mu půjčí až 280 milionů. Smlouvu platnou od ledna schválilo zastupitelstvo. Podle vládnoucí koalice SMM-ČSSD-ODS město peníze potřebuje, aby mohlo zahájit různé investiční akce, na které nemá. Půjčku z větší části uhradí z očekávaných dotací od EU a státu.

„Z Regionálního operačního programu žádáme například peníze na nové tramvaje,“ řekl ČTK náměstek primátora Karel Novotný (ČSSD).
„Úvěr má smysl,“ sdělil zastupitel Eduard Bártl z ODS. Ta zadlužování města nevítá, ale její klub vidí v úvěru poslední šanci jak Most s pomocí EU zvelebit. I ODS se zapojí do shánění dotací.

Spořitelna bude osm let nepřímo ovlivňovat hospodaření města. Bez jejího souhlasu si město nemůže půjčit na nic jiného. Od roku 2014 musí politici zařídit, aby Most nebyl v mínusu. Kontrolní opatření k ochraně svých peněz má i ČSOB. Ta půjčila městu 250 milionů na opravu sportovní haly.

Opoziční TOP09 úvěr nechce. „Bylo by to v rozporu s naším volebním programem,“ řekl Adolf Sigmund z TOP09. Hlasování se zdržel Václav Hofmann z ODS.
Podle dopravního podniku je modernizace vozidel nutností. „Vozový park je nutné obnovovat v pravidelných intervalech, a to zejména z hlediska bezpečnosti cestujících, kvality poskytovaných služeb a vlivu hromadné dopravy na životní prostředí,“ sdělil ředitel podniku Milan Dundr.

Stárnou i koleje, výhybky a informační systém. Podle Dundra je třeba upravit i nástupiště zastávek, aby cestující mohli plně využít výhody nízkopodlažních vozidel.