Mostecký deník jako první zjistil na stavebním úřadu, že má jít o nejdelší dráhu v Česku bez podpěrných sloupů. Jedenapůlkilometrovou vzdálenost se 150metrovým převýšením budou zdolávat dvě kabinky, každá pro 48 lidí. Nejvyšší rychlost se bude pohybovat do 15 kilometrů v hodině, záležet ale bude hlavně na povětrnostních podmínkách. "Při tvorbě plánů jsme se inspirovali na lanové dráze v Ústí nad Labem, kde kabinky překonávají údolí říčky Bíliny a stoupají na Větruši, výletní místo s širokým rozhledem do údolí řeky Labe. Podobné podmínky nabízí také město Most - je zde velký obchodní dům a návrší s hradem," uvedl v úterý ráno Richard Stanko z firmy Lanstav, která bude výstavbu provádět.

Lanstav čerpal zkušenosti také na Slovensku, kde vede lanová dráha s osmisetmetrovým převýšením, rovněž bez podpěrných sloupů, na Lomnický štít. 

Lanovku z Centralu bude poté provozovat místní dopravní podnik, stejně jako je tomu v Ústí. Podle zjištění Deníku budou platit pro jízdu stejné tarify jako v autobusech a tramvajích. Platit bude stejně jako v pozemní MHD nástup pouze předními dveřmi kvůli omezení počtu černých pasažérů.

Se stavbou se začne na začátku prázdnin, první pasažéri se svezou mezi obchodním domem a Hněvínem přesně příštího 1. dubna, poznamenal Richard Stanko.