„Kdyby se podařilo prosadit téma moldavské dráhy do společné emise České a Německé pošty, považovali bychom to za zajímavý prostředek nadnárodní propagace nejen samotné železniční trasy, ale i měst a obcí ležících kolem ní, jakož i celého našeho regionu," říká předseda Českojiřetínského spolku Petr Fišer.

Iniciátoři si od projektu slibují nejen jednorázovou návštěvnost dráhy, ale především také větší pozornost, která této kulturní památce náleží co do údržby a možná i případného budoucího rozvoje.

Města a obce na trase dráhy z Mostu až do Moldavy vyjádřila svou oficiální podporu. „Došly nám podpůrné dopisy od dalších měst a obcí v regionu, jako jsou Duchcov či Lahošť. Kladně reagují i jednotliví občané z regionu," dodává Petr Fišer.

Zády k projektu se neobrací ani vedení ústeckého Krajského úřadu nebo velvyslanectví Spolkové republiky Německo v Praze.

Svůj význam měla Moldavská dráha, která byla v České republice vyhlášena technickou památkou, i po přerušení mezinárodního provozu v roce 1945. Dráha zásobovala v 50. a 60. letech stavbu vodního díla Fláje. Je také úzce spojena s ukončením plavby dřeva na nejstarším plavebním kanálu v Čechách.

Moldavská dráha, jako tehdy nová dopravní cesta pro dodávky paliva z Čech do průmyslového Freibergu, je mimo jiné vyústěním nového dokumentu Flájský plavební kanál Česko-německá škola v přírodě. Premiéru filmu uvidí studenti litvínovského Gymnázia TGM společně s žáky gymnázia z partnerského města Olbernhau ve středu 18. září v chatě Emeran na Klínech.

Dokument bude sloužit pro společnou výuku vlastivědy i německého jazyka.